Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopçuoğlu, Gülşah
dc.date.accessioned2017-04-21T12:46:09Z
dc.date.available2017-04-21T12:46:09Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/359
dc.description.abstractEkonomik bir faaliyetin başarısı kaliteli ürün üretimi, değerlendirme ve pazarlama zinciri nihayetinde üreticiyi tatmin edecek bir fiyatın oluşması ile mümkündür. Bu durum aynı zamanda faaliyetin sürekliliği ve gelişmesi bakımından zorunlu olmaktadır. Fındık yetiştiriciliği, uygun iklim ve toprak koşullarıyla anavatanı Karadeniz bölgesinde uzun yıllardır üretimi yapılan bir tarımsal faaliyet olup aynı zamanda geleneksel ihraç ürünlerimizin en önemlilerindendir. Çalışmada, Türk fındığının talebinde gerçekten de fındık ihraç fiyatları, alıcı ülke geliri ve ikame ürün bademin fiyatları etkili olmaktadır. Gerçekçi bir şekilde, rakip malları da izleyerek tespit edilmiş bir destekleme alım fiyatı ve dışarıya teklif edilen gerçekçi, istikrarlı bir ihraç fiyatı fındık talebinin artmasında etkili olacak ve döviz girdilerimizi yükseltecektir. Yüksek gelir seviyesindeki ülkelere fındığı tanıtıp, pazarlamanın önemi açıktır. Zaten çalışma sonucunda da, ithalatçı ülke gelirinin talep üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Buna göre fındık ihracatının artırılması için, yüksek gelirli ülkelere (Japonya, Kanada, Avustralya vb.) fındık pazarlaması yapılmalıdır.en_US
dc.description.abstractThe success of an economical activity is possible with quality production, evaluation and making price that satisfies the producer at the end of the marketing chain. This situation is also necessary because of permanency and development of the activity. Hazelnut cultivating is not only an agricultural activity in its native land Black Sea with appropriate climate and agricultural condition, but also one of the most important traditional exporting product. On the work; it is realized that exporting price of hazelnut, income of receiver country and the price of almond-substitute product-are effective on the demand of Turkish Hazelnut. A supporting purchasing price that is created by observing the rival products and a real, stabilized exporting price which is offered abroad will be effective increasing the demand of hazelnut and will raise the foreign currency input. It has a great important to present hazelnut to countries where the income level is high in the mean of marketing. By the way, at the end of the survey, it has been observed that income level of import country has an effect on demand. According to that data, to increase the hazelnut export; hazelnut should be marketed to the countries where income is high ( as Japan, Canada, Australia etc.)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFındıken_US
dc.subjectFİSKOBİRLİKen_US
dc.subjectHazelnuten_US
dc.titleUluslararası piyasada fındığın Türkiye ekonomisine katkısı ve sorunlarıen_US
dc.title.alternativeHazelnut-its contribution to Turkey?s economy in international markets and its problemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster