Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCengiz, Vedat
dc.date.accessioned2019-04-18T06:55:55Z
dc.date.available2019-04-18T06:55:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3152
dc.description.abstractPara politikasında şeffaflık 1990’ların başlarından itibaren dünya çapında önem kazanmıştır. Merkez bankaları günümüzde hedeflerini, stratejilerini, aldığı kararları ve ekonomik görünüme ilişkin değerlendirmelerini açıklamaya çok daha fazla zaman harcamakta ve tüm bunların gerçekleştirilmesi için de çeşitli iletişim kanallarından faydalanmaktadır. Etkili bir iletişim yardımıyla beklentileri yönlendirmek mümkün olmakta ve bu sayede para politikasının etkinliği artmaktadır. İletişimin para politikasının etkinliği üzerindeki rolünün anlaşılmasının bir sonucu olarak merkez bankaları bugün halk ile iletişimi stratejik bir unsur olarak görmektedir. Bu çalışmanın amacı merkez bankası iletişiminin para politikasının etkililiği açısından önemini Avrupa Merkez Bankası örneğinde incelemektir. Euro Bölgesi kompleks, sürekli değişen ve dolayısıyla belirsizliğin hüküm sürdüğü bir bölgedir. Bu nedenle Avrupa Merkez Bankası’nın farklı hedef kitlelerine yönelmesi ve çeşitli iletişim kanallarını kullanması önemli bir gerekliliktir. İletişim konusunda ileri bir düzeyde olan Avrupa Merkez Bankası’nın kullanmakta olduğu başlıca iletişim kanalları arasında aylık basın toplantıları, düzenli bültenler, konuşmalar, röportajlar, akademik konferans ve araştırmalar ve internet sitesi yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractTransparency in monetary policy has gained worldwide importance from the early 1990s. Central banks now spend more time in explaining their objectives, strategies, decisions and assessments of the economic outlook. For the realization of all these, central banks benefit from various communication channels. With the help of an effective communication it is possible to direct the expectations and thus the effectiveness of monetary policy is increasing. After the role of communication on the effectiveness of monetary policy is understood, central banks have started to see the communication with the public as a strategic element. The aim of this study is to examine the importance of central bank communication in terms of the effectiveness of monetary policy in the case of European Central Bank. The Euro area is a complex and constantly changing region in which uncertainty prevails. For this reason, it is an important requirement for the European Central Bank to focus on different target groups and use various communication channels. The communication channels of the European Central Bank, which is in a superior position in terms of communication, are as follows; monthly press conferences, regular press releases, speeches, interviews, academic conferences and researches and website.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMerkez Bankasının İletişimien_US
dc.subjectPara Politikasıen_US
dc.subjectAvrupa Merkez Bankasıen_US
dc.subjectCommunication of Central Banksen_US
dc.subjectMonetary Policyen_US
dc.subjectEuropean Central Banken_US
dc.titleMerkez Bankalarının İletişimi ve Para Politikası: Avrupa Merkez Bankası Örneğien_US
dc.title.alternativeCentral Bank Communication and Monetary Policy: The Case of European Central Banken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid48792en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage59en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster