Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIlgın, Hicran Özlem
dc.contributor.authorUruç, Hakan
dc.date.accessioned2019-03-14T12:30:00Z
dc.date.available2019-03-14T12:30:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3125
dc.description.abstractDestinasyon imajı, belli bir bölge veya şehre ilişkin bireylerin zihninde yer alan, o yere ilişkin algılar, izlenimler toplamıdır. Bu noktadan hareketle araştırmacılar son dönemde belli destinasyonlara ilişkin algıları ve izlenimleri ortaya çıkartmak amacıyla çeşitli çalışmalar gerçekleştirmişlerdir. Bu çalışmalardan hareketle yapılan alan araştırmalarının belli bir destinasyona ilişkin özellikleri 16 başlık altında topladığı görülmektedir. Bu çalışma ile bu belirlenen 16 ana kategori üzerinden Marmaraereğlisi ilçesinde turistik amaçla ziyarette bulunan kişilere 18 yargıdan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS programında analiz edilmiştir. Buna göre katılımcılar Marmaraereğlisi’nin doğal çekiciliği, halkın misafirperver oluşu, iklimin yaşanabilir olması, ilçenin pahalı oluşu, güvenli oluşu, dinlenme ve huzur bulmak için uygun ortam oluşu, müzeler ve tarihi yerler bakımından zengin oluşu, park alanlarının yeterli oluşuna ilişkin olumlu görüş bildirmiştir. Diğer yandan katılımcılar gece hayatı ve eğlence yerlerinin güzel oluşu, spor aktivite alanlarının, alışveriş imkânlarının, turistik aktivitelerin, ulaşım olanaklarının yeterliliği, konaklama imkânlarının, yemek kültürünün zenginliği ve alt yapı problemlerinin varlığı kategorilerinde olumsuz görüş bildirmiştir.en_US
dc.description.abstractDestinationimage is thesum of perceptions and impressions related to that place in theminds of individualsrelatedto a certainregionorcity. With this in mind, researchers have recently under taken various studies in order to bring out the perceptions and impressions of certain destinations. From these studies, it is seen that the field surveys carried out by the move collect the characteristics related to a certain destination under 16 headings. In this study, a questionnaire consisting of 18 judges was applied to the visitors who visited for touristic purpose in the province of Marmaraereğlisi region through these 16 main categories determined. Survey results we reanalyzed in the SPSS program. According to this, the attendants reported positive opinions about the natural attractiveness of the Marmara region, the hospitality of the people, the livability of the climate, the high cost of the village, the safe formation, the suitable environment for rest, the richness of the museums and historical sites. On the otherhand, participants reported negative views in the categories of night life and entertainment places, sports activity areas, shopping opportunities, tourist activities, availability of transportation facilities, accommodation facilities, food culture richness and infra structural problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectDestinasyon İmajıen_US
dc.subjectMarmaraereğlisien_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectDestination Imageen_US
dc.subjectMarmara regionen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRMEen_US
dc.title.alternativeAN EVALUATION ON MARMARAEREĞLİSİ IN THE PERSPECTIVE OF DESTINATION IMAGE RESEARCHESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSosyal Bilimler Metinlerien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Marmara Ereğlisi Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid47265en_US
dc.authorid182336en_US
dc.identifier.volume2018en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage2en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster