Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılcı, Hakan
dc.date.accessioned2018-09-07T07:13:27Z
dc.date.available2018-09-07T07:13:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2992
dc.description.abstractKüreselleşme dünya ticaretindeki gelişmelere bağlı olarak son yıllarda hızlanmış uluslararası ticaretin artış hızına bağlı olarak gelişmeye devam etmektedir. Kıtalararası ülkelerin ticaretlerinin gelişmesi küreselleşme sürecini hızlandırırken bu sürecin hızlanmasına katkıda bulunan önemli araçlardan birisi de tıpkı iletişim, internet, medya gibi taşımacılık olmuştur. Yani taşımacılık uluslararası ticareti geliştirirken bu da küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Hızla büyüyen küreselleşmenin olduğu bu makroekonomik çevrede işletmeler artık yerel ve ulusal pazarları hedef olarak görerek ayakta kalabilme şansını yavaş yavaş yitirmektedirler. Bu dar kapsamda kalan işletmeler ihracat yaparak elde edebilecekleri ek gelirlerden mahrum kalırken dış ülkelerdeki rakip işletmelerin pazarlarını kapmalarına da seyirci kalmaktadırlar. Pek tabi ki işletmelerin dış pazarlara açılabilmelerinde kendi oluşturacakları taşımacılık filoları yetersiz kalacaktır. Bu yüzden ülke yönetimleri işletmelerin ihtiyaç duyduğu bu taşıma hizmetini kendilerine en ucuz ve kaliteli bir şekilde sunacak taşımacılık şirketlerini ve taşımacılık alt yapılarını oluşturmada kendilerine düşen görevin farkına varmış ve gerekli yatırımları yapmaktadırlar. Ülkemizde de özellikle son yıllarda ulaştırma sistemlerine yapılan yatırımlar işletmelerimizin taşımacılık maliyetleri bakımından dış ülke rakipleriyle rekabet edebilmesine yardımcı olacak ulaştırma politikaları ile desteklenmektedir. Son yıllarda özellikle hızlı tren projelerine yapılan yatırımlar, oluşturulmaya çalışılan lojistik üsler bu destek programların en bariz örnekleridir. Özellikle lojistik üsler kendilerine birçok taşımacılık şirketini çekerek orada büyük bir rekabetin oluşmasına bu sayede üretim işletmelerinin ürettikleri ürünleri en ucuz ve kaliteli bir şekilde taşıyacak birçok nakliye şirketinin tekliflerini değerlendirmelerine ve bu sayede maliyet tasarruflarına gidebilecekleri bir piyasa ortamına ulaştıkları rahatlıkla gözlemlenebilmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de taşımacılığın tarihi gelişimi, hali hazırdaki durumu ve taşımacılığın geliştirilip Türkiye İşletmeciliğine nasıl katkıda bulunulabileceği kuramsal olarak incelenip önerilerde bulunulmaya çalışılacaktır.en_US
dc.description.abstractGlobalization continues to evolve due to the pace of rapid international trade in recent years, depending on developments in world trade. While the development of the trade of the inter-continental countries accelerated the globalization process, one of the important tools contributing to the acceleration of this process is transportation, the internet and the media. That is, as transport develops international trade, this is accelerating globalization. In this macroeconomic environment, where fast-growing globalization is taking place, businesses arenow slowly losing their chances of surviving by seeing local and national markets as targets. While these narrowly scoped entities are deprived of the additional income they can earn by exporting, they remain at the mercy of foreign competitors' markets. Of course, the transport fleet will be insufficient when businesses can open up to foreign markets. Therefore, the state administrations are aware of the task of creating the transportation companies and the transport infrastructure that will provide the transportation service which is required by the enterprises in the cheapest and the best quality to them and make the necessary investments. In our country, especially investments in transport systems in recent years are supported by transportation policies that will help our businesses compete with foreign competitors in terms of transportation costs. In recent years, investments in high-speed train projects, and logistic bases to be built are the most obvious examples of these support programs. Particularly, logistics bases can attract many transport companies and it can easily be observed that they have a chance to make a competition in which there is a market environment where they can go to cost savings by evaluating the proposals of many transport companies which will carry the products produced by the production enterprises with the cheapest and high quality. In this study, the historical development of the transportation in Turkey, the current situation and transportation will be studied and the theories about how to contribute to the Turkish business will be examined theoretically and suggested.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectTransportation Modes, Logistics Enterprisesen_US
dc.subjectTransportation in Turkeyen_US
dc.subjectTaşımacılıken_US
dc.subjectTaşımacılık Modları
dc.subjectLojistik İşletmeler
dc.subjectTürkiye’de Taşımacılık
dc.titleTaşımacılık Faaliyetlerinin Rekabet Üstünlüğü Oluşturmada İşletmecilikte Yeri Ve Önemi: Türkiye Örneği Ve Türkiye’de Taşımacılığın Gelişimien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid19531en_US
dc.identifier.volumeÖzel Sayıen_US
dc.identifier.issueICOMEPen_US
dc.identifier.startpage74en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster