Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopal, Bayram
dc.contributor.authorŞahin, Hasan
dc.date.accessioned2018-09-06T12:46:47Z
dc.date.available2018-09-06T12:46:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2987
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler ve küreselleşme ile birlikte rekabet daha da agresifleşmekte ve örgütler değişik yollarla farklılaşma yoluna gitmektedir. Bu rekabet ortamında sahip olunan bilgi ve insan kaynağı, organizasyonların elindeki en önemli güç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle taklit edilemez bir yetenek olan insana yapılan yatırım, organizasyonların rekabetten pay almalarında en önemli faktörlerden birisidir. İnsan kaynağını etkin yönetebilmek ancak kurum içerisinde ayrı bir insan kaynakları birimi kurularak efektif hale getirilebilir. İnsan kaynakları birimi, işletmede işgücünü bulma-seçme-değerlendirmeden onların gelişimi, kariyer planlaması hatta emekliliğe kadar giden süreçte yönetimini kapsamaktadır. Ayrıca kurumsal imaj organizasyonların hem iç hem de dış çevredeki algısını belirlemektedir. Rekabette insan kaynağı yönetimi kadar organizasyonun sahip olduğu kurum imajı da önemlidir. Yapılan bu çalışmanın amacı, çalışanların kurum imajı ile ilgili algıları üzerinde etkili olan faktörlerin araştırılmasıdır. Kurumsal imaj algısı üzerinde işgörenlerin önemli bir etkisi vardır. Bu etki pozitif yöndeolabileceği gibi negatif yönde de olabilir. Bu durumu araştırmak için özel ve kamu sektörü çalışanları arasından rastgele seçilen 427 kişi üzerinde yapılan bir anket çalışmasından elde edilen veriler esas alınmıştır. Bu çalışmada ilk olarak çalışanların demografik özelliklerinin kurumsal imaj algısı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. İkinci olarak, insan kaynakları politikalarının çalışanların kurum imajı algısı üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Sonuç olarak, kurum imajı üzerinde etkili olan insan kaynakları politikaları ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractWith technological developments and globalization, competition is becoming more aggressive and organizations are going to differentiate in different ways. Information and human resource in this competitive environment as the most important power in the hands of the organizations. Thus, investment in human beings which is an impermissible ability as one of the most important factor for organizations to take part in competition. Effective management of human resource can only be achieved by establishing a separate human resources unit within the organization. The human resources unit includes managing the workforce in the process of finding-selecting-evaluating of their development, career planning, and even retirement in business. Corporate image also determines the perception of organizations both inside and outside. It is also important that corporate image which has the organization as much as human resource management. The aim of this study is to investigate the factors that affect employees' perceptions of corporate image. There is an effect of the employee on the corporate image perception. Also this effect may be in the positive or negative direction. In order to investigate this situation, the data obtained from a questionnaire study on 427 randomly selected individuals working in private and public sectors was taken as basis. In the study, firstly the effects of the demographic characteristics of the employees on the corporate image perception were investigated. Secondly, the effects of the human resources policies on the perception of employees' corporate image were analysed. As a result of this study, the human resources policies which are effective on the corporate image have been revealed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCorporate Imageen_US
dc.subjectHuman Resource Managementen_US
dc.subjectStatistical Analysisen_US
dc.subjectİnsan Kaynakları Yönetimien_US
dc.subjectİstatistik Analiz
dc.subjectKurumsal İmaj
dc.titleİşgörenlerin Kurumsal İmaj Algılarını Etkileyen Faktörlerin Araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestıgatıon of The Factors Affectıng The Corporate Image Sectorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid136138en_US
dc.identifier.volumeÖzel Sayıen_US
dc.identifier.issueICOMEPen_US
dc.identifier.startpage164en_US
dc.identifier.endpage181en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster