Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaydaş, Abdulvahap
dc.contributor.authorTatlı, Halim
dc.date.accessioned2018-09-05T12:18:26Z
dc.date.available2018-09-05T12:18:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2967
dc.description.abstractSayısız çevresel, ekonomik ve sosyal avantajlarına rağmen, yenilenebilir enerji kaynak ve teknolojileri dünyanın birincil enerji arzının küçük bir bölümünü oluşturmaktadır. Sınırlı kullanımının muhtemel nedeni, yeterli finansman eksikliği ve yatırımcıların yenilenebilir girişimlerini finanse etme sürecinin uzunluğudur. Araştırmanın amacı, imalat ve hizmet işletmelerinin yenilenebilir enerji hakkındaki tutum ve algılarının firmaların özellik ve ölçeklerini dikkate alarak analiz etmektir. Araştırmaya 104 imalat ve hizmet işletmesi katılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılarca hazırlanan ve 41 maddeden oluşan bir ölçek yardımıyla toplanmıştır. Verilerin analizi için, frekans (f) yüzde (%)ve Faktör Analizi ile betimsel istatistikten yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre genel olarak işletmelerin yenilenebilir enerjiye yönelik olarak olumlu bir tutum içinde oldukları, fakat bir kısmının da yenilenebilir enerji hakkında yeterince fikir sahibi olmadığı belirlenmiştir. Yapılan Faktör Analizi sonucuaraştırmanın 9 faktörden oluştuğu ortaya çıkmıştır. Faktörler; 1. Sürdürülebilir çevreci yatırımcı, 2. Bilinçli ve yenilenebilir enerji güvenirliğini önemseyen yatırımcı, 3. Yenilenebilir enerjinin tanıtım ve farkındalığına önem veren yatırımcı, 4. Yenilenebilir enerjinin tüketim ve üretimini destekleyen yatırımcı, 5. Yenilenebilir enerjinin çevresel zararlarına inanan yatırımcı, 6.Yenilenebilir enerjiye ilgisiz yatırımcı, 7. Yenilenebilir enerjinin konvansiyonel enerjiye üstün olduğuna inanan yatırımcı, 8. Yenilenebilir enerji konusunda etnosentrik yatırımcı ve 9. Yenilenebilir enerji maliyetini dikkate alan yatırımcı şeklinde adlandırılmıştır.en_US
dc.description.abstractDespite countless environmental, economic and social advantages, renewable energy sources and technologies are a small part of the world's primary energy supply. The probable cause of the limited renewable energy used is the lack of adequate financing and the length of the period of financing the investors' renewable ventures. The purpose of the research is to determine the investor characteristics of the manufacturing and service enterprises, taking into account the characteristics and scale of firms' attitudes and perceptions about renewable energy. 104 manufacturing and service firms were participated. The data of the study is collected with the help of a scale consisting of 41 items and prepared by the authors. For analysis of the samples, descriptive statistics with frequency (f) percent (%) and Factor Analysis were used. According to the result of the research indicate that, in general, businesses have a positive attitude towards renewable energy, but some do not have enough ideas about renewable energy. The result of Factor Analysis revealed that the end result was composed of 9 factors. The factors are classified as follows; 1. Sustainable green investor, 2. Investor who regards conscious and renewable energy reliability, 3. Investor who gives importance to promotion and awareness of renewable energy, 4. Investor who supports the consumption and production of renewable energy, 5. Investor who believes in environmental damages of renewable energy, 6. Regenerative energy is irrelevant investor, 7. Investor believes that renewable energy is superior to conventional energy, 8. Ethnocentric investor in renewable energy, and 9. Investor considering the cost of renewable energy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectManufacturing and service operationsen_US
dc.subjectRenewable energyen_US
dc.subjectAttitude and perception of renewable energyen_US
dc.subjectFactor analysisen_US
dc.subjectBingolen_US
dc.subjectYenilenebilir enerjien_US
dc.subjectimalat ve hizmet işletmeler
dc.subjectyenilenebilir enerji tutum ve algı
dc.subjectfaktör analiz
dc.subjectBingöl
dc.titleİmalat Ve Hizmet Firmalarının Yenilenebilir Enerji İle İlgili Algı Ve Tutumlarının Belirlenmesine Yönelik Uygulamalı Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeAn Applıed Research To Determıne The Perceptıon And Attıtudes Of Manufacturıng And Servıce Fırms Related To Renewable Energy*en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid54114en_US
dc.authorid22929en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster