Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKayhan, Sezen
dc.date.accessioned2018-07-23T11:33:18Z
dc.date.available2018-07-23T11:33:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2862
dc.description.abstractKickstarter ve Indiegogo gibi uluslar arası kitlesel fonlama web sitelerinin başarısı, Türkiye’deki yatırımcıları yerel kullanım için benzer siteler geliştirilmesi konusunda etkilemiştir. Fongogo, Crowdfon, Fonlabeni ve BiAyda web siteleri Türkiye’deki bağışçıların ve melek yatırımcıların ilgisini çekmek için kurulmuştur. Ancak web sitesinin kendisinin bağış yapmakta en temel araç olduğu bu fonlama sisteminde yerel platformlar uluslar arası öncülerinin başarısına ulaşamamıştır. Raporlanan durumların ortaya koyduğu şekilde, bu websitelerinin uluslararası örneklere kıyasla başarısızlık nedeninin, web sitelerinin kullanılabilirlik sorunlarıyla bağlantılı olduğu görülmüştür. Bu araştırmanın amacı belirtilen problemleri tespitetmek ve Türkiye’de en çok kullanılan kitlesel fonlama sitesi olan Fongogo’yu etkililik, verimlilik ve kullanıcı tatmini açısından değerlendirmektir. Bu amaçla yaşları 20-40 ve 40 üstü olmak üzere iki kesim halindeki 14 Türk kullanıcının katılımıyla Tek Kullanılabilirlik Ölçevi’ne ulaşmak için nicel bir kullanılabilirlik testi uygulanmıştır. Teste ek olarak proje sahipleri ve geçmiş kullanıcılar ile görüşmeler yapılmıştır. Bulgular, web sitesindeki kullanılabilirlik sorunlarının bağış kampanyalarını olumsuz etkilediğini ve bu sitelerin hem bağışçılar hem de proje sahipleri için geliştirilmesi gerektiğini ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThe contemporary success of the global online crowdfunding platforms; Kickstarter and Indiegogo inspired Turkish entrepreneurs to develop similar websites for the local use. The websites Fongogo, Crowdfon, Fonlabeni and Bi Ayda were founded to get the attention of the Turkish benefactors and angel investors. However, in this funding system where the website itself has crucial importance as the main tool of the crowdfunding experience, these local platforms couldn’t reach the success of their predecessors. The reported issues showed that the failure of the local websites is linked to their usability problems. The aim of this research is to determine these usability problems and evaluate efficiency, effectiveness and satisfaction score of the most widely used Turkish crowdfunding website; Fongogo. In order to examine this, a quantitative usability test was carried out to reach a Single Usability Metric (SUM) with a sample of 14 Turkish users in two age segments between 20-40 and over 40. In addition to the tests, interviews with project owners and previous users were also conducted. The findings support that the usability problems affect the funding campaigns negatively and ten_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCrowdfundingen_US
dc.subjectFundraisingen_US
dc.subjectFundraisingen_US
dc.subjectWebsiteen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectKitlesel Fonlamaen_US
dc.subjectKaynak Geliştirme
dc.subjectKullanılabilirlik
dc.subjectWeb Sitesi
dc.subjectTürkiye.
dc.titleFongogo: Türkiye’deki Yerel Kitlesel Fonlama Ve Kaynak Geliştirme Web Sitelerinin Kullanılabilirliği Üzerine Bir Vaka Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeFongogo: A Case Study On The Usability Of The Local Crowdfunding And Fundraising Websites In Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster