Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYüksel, Yakup
dc.date.accessioned2018-07-19T11:44:59Z
dc.date.available2018-07-19T11:44:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2815
dc.description.abstractBu makale İmam Hatip Liselerinde Kur’an eğitiminin mevcut durumu üzerine yapılmış bir çalışmadır. Çalışmamız Tekirdağ ili merkez İmam Hatip Okullarıyla sınırlı tutulmuştur. Alan çalışmamız, Erkek Anadolu İmam Hatip Lisesi, Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Ortaokul İmam Hatip olmak üzere üç okulda gerçekleştirilmiştir. Amacımız Kur’an eğitiminin önündeki zorlukları tespit etmek, yeni metodlar geliştirmek ve teknik imkanlardan yararlanarak başarıya götürecek unsurlar sunmaktır. Çalışmamız iki aşamadan oluşmaktadır. Birincisi meslek dersleri öğretmenlerine yönelik, ikincisi de öğrencilere yöneliktir. Çalışma anketimiz bütün meslek öğretmenlerine uygulanmış ancak öğrencilerden sadece lise kısmından her seviye için birer sınıf pilot olarak seçilmiştir. Böylelikle gerek meslek dersi öğretmenlerinin gerekse öğrencilerin Kur’an dersiyle ilgili durumları değerlendirilmiştir. Dolayısıyla Kur’an eğitiminin seviyesi, sorunları ve başarı durumu ele alınacak karşılaşılan zorluklara dikkatler çekilerek birtakım önerilerde bulunulacaktır.en_US
dc.description.abstractThis article is a study on the current situation of education in the Qor’an Imam Hatip High Schools. Our study was limited by Tekirdag province in the central Imam Hatip Schools. Our fieldwork, were conducted in three schools, including Male Anatolian Imam Hatip High School, Girl Anatolian Imam Hatip High School and Middle Schools. Our goal is to identify the challenges of Qor’anic education, develop new methods and to provide elements that will lead to success by taking advantage of the technical possibilities. Our work consists of two stages. The first vocational courses for teachers, and the second is for students. Our survey work has been applied to all vocational teachers but the only student chosen as a pilot class for all levels from high school section. Thus, should the situation related to the profession of teachers as well as students of the Qor’an courses were evaluated. Therefore, the level of education of the Qor’an, the success of problems to be addressed and drawing attention to the difficulties encountered will be made some suggestions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectImam Hatıp Schoolsen_US
dc.subjectQur’an education and trainingen_US
dc.subjecttajwiden_US
dc.subjectletters and crechesen_US
dc.subjectİmam Hatip Okulları, Kur’an eğitim ve öğretimi, tecvîd, harfler, mahreçler.en_US
dc.titleİmam Hatip Liselerinde Kur’an Eğitimi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Study On The Educatıon Of The Qur’anıc Recıtatıon At Imam Hatıp Hıgh Schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTasavvur / Tekirdağ İlahiyat Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid206231en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster