Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeskin, Yasemin
dc.date.accessioned2018-06-08T11:41:16Z
dc.date.available2018-06-08T11:41:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2647
dc.description.abstractTanımlayıcı tipteki bu araştırmam, Tekirdağ Belediyesi sınırları içinde yer alan, Tekirdağ Devlet Hastanesinin Dahiliye servisi ve Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları servisinde çalışan hemşirelerin bir çalışma günü içinde ne tür işlevler yürüttüğünü ve bu işlevlere ne kadar zaman ayırdığını ve ayrılan sürenin erişkin ve çocuk hastada anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirildi. Araştırmanın örneklemini, 2016 yılı Mayıs ayında Dahiliye Servisinde çalışan 12 , Çocuk Servisinde çalışan 12 Hemşire oluşturdu. Araştırmada, servis hemşirelerinin bir iş günü boyunca yaptığı işler için ayrılan süre dakika olarak gözlem formuna kaydedildi. Bu işler, direk bakım aktiviteleri, dolaylı bakım aktiviteleri, ünite aktiviteleri ve eğitim aktiviteleri olarak sınıflandırıldı. Bu gruplamada yer alan işlemler için harcanan süreler toplanarak her bir grup için harcanan toplam süre hesaplandı. Veriler SPSS 18.00 paket programında girilerek, ortalama ve t testi kullanılarak değerlendirildi. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda ünite aktivitelerine ayrılan süre ilk sırada yer alırken, direk bakım aktivitelerine ayrılan süre ,dolaylı bakım aktivitelerine ayrılan süre ve eğitim aktivitelerine ayrılan süre şeklinde sıralandığı saptandı. Çocuk sağlığı ve hastalıkları servisinde çalışan hemşirelerin, dahiliye servisinde çalışan hemşirelere göre yapılan karşılaştırmalarında, çocuk sağlığı ve hastalıklarında çalışanların dahiliye servisine göre direk bakım aktiviteleri, dolaylı bakım aktiviteleri, ve eğitim aktiviteleri ile ilgili işlevlere istatistiksel olarak anlamlı oranda (p<0.05) daha fazla zaman ayırdıkları belirlendi. Ünite aktivitelerinde ise eşit zaman ayırdıkları belirlendi. Erişkin ve çocuk hemşirelerinin zamanlarının büyük bölümünü ilk sırada ünite aktivitelerine daha sonra direk bakım aktivitelerine ve dolaylı bakım aktivitelerine en az süreyi de eğitim aktivitelerine ayırdığı şeklinde sıralandığı saptandı.en_US
dc.description.abstractThis descriptive study was conducted to determine what kind of functions the nurses working in the Tekirdağ State Hospital's Internal Medicine and Child Health and Disease Services are located within the borders of Tekirdağ Municipality and how much time they spend on these functions and how the separated wards are significantly different between adults and children as a descriptor to determine if the The sample of the study consisted of 12 Nurses working in the Internal Service and 12 Nurses working in the Child Service in May 2016. In the study, the time spent for work done by service nurses during a business day was recorded in minutes as an observation form. These jobs were classified as direct care activities, indirect care activities, unit activities and training activities. The total time spent for each group was calculated by summing the time spent on the transactions in this group. Data were entered in SPSS 18.00 package program and evaluated using mean and t test. As a result of the findings obtained from the survey, it was determined that while the time allocated to unit activities was in the first place, the time allocated to direct care activities, the time allocated to indirect care activities and the time allocated to educational activities were sorted. Comparisons of nurses working in child health and illness services compared to nurses working in internal medicine service showed statistically significant (p <0.05) more time (p <0.05) for functions related to direct care activities, indirect care activities and educational activities according to the internal health service of workers in child health and diseases respectively. It was determined that they had equal time in unit activities. It was determined that the majority of adult and pediatric nurses allocated their first time to unit activities, then direct care activities and indirect care activities to educational activities at least.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk hastaen_US
dc.subjectHarcana süreen_US
dc.subjectHemşirelik farklılık iş analizien_US
dc.subjectYetişkin hastaen_US
dc.subjectAdult patienten_US
dc.subjectChild patienten_US
dc.subjectDifference Job analysisen_US
dc.subjectTime spenten_US
dc.subjectNurseen_US
dc.titleErişkin ve çocuk hastalarda iş analizi çalışması: Tekirdağ Devlet Hastanesi örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster