Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPASTIRMACIOĞLU, Yeliz
dc.date.accessioned2018-01-22T08:10:15Z
dc.date.available2018-01-22T08:10:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2577
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Tekirdağ ilindeki özel okullarda görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, okul yöneticilerinin liderlik tarzları ile öğretmenlerin yaşadıkları yıldırma davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini Tekirdağ İlindeki özel okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. MEB?den alınan bilgilere göre Tekirdağ ilindeki özel okullarda görev yapan öğretmen sayısının 450 olduğu bilinmektedir. Araştırmada 218 öğretmen ile hesaplamaya göre evreni temsil eden 208 öğretmenden daha fazla örnekleme ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerini belirlemeye yönelik 10 sorudan oluşan bir anket formu ile liderlik ölçeği ve psikolojik yıldırma davranışlarını (Mobbing) belirlemeye yönelik ölçek kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Hipotez testlerinin uygulanmasında normal dağılım varsayımları dikkate alınmıştır. Veri analizi öncesinde parametrik test yöntemlerine uygunluğu sınama amacıyla normallik sınaması yapılmıştır. Araştırma değişkenlerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek üzere Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, psikolojik yıldırma ve otantik liderlik arasında orta ve negatif yönde anlamlı ilişki bulunmaktadır. Buna göre öğretmenlerin otantik liderlik düzeyi algısı ile psikolojik yıldırma düzeyi algısı arasında negatif yönlü bir ilişki vardır. Psikolojik yıldırma düzeyi ile otokratik liderlik arasında ise orta ve pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmakta olup, öğretmenlerin algıladığı otokratik liderlik düzeyinin psikolojik yıldırma düzeyini arttırdığı görülmektedir. Öğretmenlerin algıladığı babacan liderlik düzeyinin ise psikolojik yıldırma düzeyini etkilemediği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the relationship between the leadership styles of the school administrators and the intimidation behaviors teachers experience according to the perceptions of the teachers working in Private Schools in Tekirdağ Province. Research is in the screening model. The universe of the research is composed of teachers who work in Private Schools in Tekirdağ Province. According to the information received from MoNE, it is known that the number of teachers working in private schools in Tekirdağ province is 450. According to the calculations with the 218 teachers in the survey, more samples were represented to represent the universe. A questionnaire consisting of 10 questions was used to determine the descriptive characteristics of the teachers as a data collection tool in the research and a scale was used to determine the leadership scale and psychological mobbing behaviors.The data obtained in the study were analyzed using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 program. Number, percentage, means, standard deviations were used as descriptive statistical methods in the evaluation of the data. The assumptions of normal distribution have been taken into account in the application of hypothesis tests. Before the data analysis, the normality test was carried out to check the suitability of the parametric test methods. The Kolmogorov-Smirnov test was used to determine whether the research variables were normally distributed. According to the results of the research, according to the results of the research, there is a meaningful relationship between psychological intimidation and authentic leadership in the middle and negative direction. The authentic leadership level perceived by the teachers reduces the psychological intimidation level. Psychological intimidation and autocratic leadership have a meaningful relationship in the middle and positive direction. seems to increase the level of psychological intimidation. The level of parental leadership perceived by the teachers did not affect the level of psychological intimidation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectOtokratik liderliken_US
dc.subjectBabacan liderliken_US
dc.subjectOtantik liderliken_US
dc.subjectYıldırmaen_US
dc.subjectOkul yöneticisien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.titleYöneticilerin liderlik sitilleri ile işyerinde yaşanan psikolojik yıldırma arasındaki ilişkinin araştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster