Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞAHİN, Şermin
dc.date.accessioned2017-10-20T13:02:22Z
dc.date.available2017-10-20T13:02:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2483
dc.description.abstractSendikaların önemli görevlerinden biri de kamu yararı için sadece üyelerine değil geniş toplum kitlelerine yönelik sosyo-kültürel hizmetler sunmaktır. Sendikalar sosyal hizmetlerini geleneksel ve yeni tanıtma araçlarını kullanarak duyurmakta, ilan etmekte kısaca pazarlamaya çalışmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Tekirdağ ili Süleymanpaşa ilçesindeki sendikaların ne tür sosyal etkinlikler yaptıklarını ve sosyal hizmetlerini nasıl pazarladıklarını tespit etmektir. Araştırmanın bir diğer amacı ise üyelerin sendikaların sosyal hizmet ve sosyal pazarlama faaliyetlerine ilişkin nasıl bir tutum içinde olduklarını belirlemek ve bu tutumların demografik özelliklere göre gruplar arasında farklı olup-olmadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel ve nicel veriler toplanmıştır. Araştırma evrenini Tekirdağ İli Süleymanpaşa İlçe merkezindeki çoğu eğitim sendikası olmak üzere en çok üyeye sahip altı sendikanın yöneticileri ve üyeleri oluşturmaktadır. Nicel veriler için anket kullanılmıştır. Tabakalama örnekleme yöntemine göre örneklem sayısı hesaplanmıştır. 367 adet geçerli anket değerlendirmeye alınmıştır. Nitel verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış mülakat formundan yararlanılmış; altı sendika yöneticisine mülakat yapılmıştır. Bu çalışmada tanımlayıcı istatistikler yer almıştır. Katılımcıların demografik özellikleri, sosyal hizmet ve sosyal pazarlamaya ilişkin görüş ve tutumları; frekans, yüzde dağılımları, ortalamalar ve standart sapmaları ile birlikte verilmiştir. Katılımcıların sosyal hizmet ve sosyal pazarlamaya ilişkin görüş ve tutumları demografik özelliklerine göre grup ortalamaları açısından karşılaştırılmıştır. Buna göre, ikili gruplarda t-testi üç ve daha fazla gruplarda ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sendikalar bazı sosyal hizmet çabalarında bulunsa da; sosyal hizmetler konusunda yeterli ve başarılı bulunmamıştır. Sendikalar çeşitli pazarlama araçlarını yeterince kullanmadıkları için sosyal hizmetlerini pazarlamada zayıf kalmışlardır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectSendikaen_US
dc.subjectSosyal pazarlamaen_US
dc.subjectSosyal sorumluluken_US
dc.subjectTekirdağen_US
dc.titleSendikalarda sosyal pazarlama: Tekirdağ Süleymanpaşa İlçesi örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster