Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUygur, Ramazan
dc.contributor.authorÇağlar, Veli
dc.contributor.authorTopçu, Birol
dc.contributor.authorAktaş, Sadiye
dc.contributor.authorÖzen, Oğuz Aslan
dc.date.accessioned2017-08-03T10:39:45Z
dc.date.available2017-08-03T10:39:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2214
dc.description.abstractAmaç Çalışmamızda Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde eğitim gören ikinci sınıf öğrencilerinin Anatomi Anabilim Dalı tarafından verilen anatomi eğitiminin mevcut durumu hakkındaki görüşlerinin yapılan anket yardımıyla değerlendirilmesi amaçlandı. Materyal ve Metot Çalışmamıza 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi ikinci sınıfta anatomi dersini alan 79 öğrenci dahil edildi. Öğrencilerin almış oldukları anatomi eğitimi hakkındaki görüşleri anket yöntemiyle belirlendi. Bulgular Çalışmamızda öğrencilerin tıp fakültelerini isteyerek tercih ettikleri ve anatomi eğitiminden memnun oldukları görüldü. Öğrencilerin sınıf mevcudunun az olmasını, uygulama dersi çalışma gruplarının daha az sayıda kişiden oluşmasını, kadavra ve maket sayısının arttırılmasını, uygulama ders saatinin arttırılmasını istedikleri belirlendi. Öğrencilerin anatomi sınavlarının sayı ve formatını uygun buldukları, ders içerisinde verilen klinik anatomi bilgilerinden memnun oldukları saptandı. Anatomi dersinde başarılı olan öğrencilerin derse daha ilgili, ders çalışmayı seven, derse devamlılık gösteren kişiler oldukları ve öğrendikleri anatomi bilgilerini kullanabildikleri tespit edildi. Sonuç Anatomi eğitiminden daha fazla verim alabilmek için, öğrencilerin anatomi dersi hakkındaki görüşlerinin alınmasının anatomi eğitimine katkı sağlayabileceği ve yol gösterici nitelikte olabileceği belirlendi.en_US
dc.description.abstractAim In our study, it was aimed to investigate views of second grade students on the current state of anatomy education in the Anatomy Department of the Namik Kemal University Faculty of Medicine by means of a survey. Materials and Methods 79 second grade students taking anatomy courses in Faculty of Medicine, Namik Kemal University, in the academic year of 2012-2013 were enrolled in the study. Students' opinions on anatomy education were determined using a questionnaire. Results We found that students’ decision to apply for medical school was their own choice, and they were satisfied with anatomy education. Students want class sizes to be smaller, the number of cadavers and models to be increased. They want smaller student groups and more time for laboratory courses. They think the number and format of the anatomy exams are appropriate, they are also pleased with learning clinical anatomy. It was determined that students who got higher grades in the anatomy course were the ones who showed greater interest in the subject, did not skip lessons and studied regularly. Same students could use relevant anatomical knowledge when needed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Tıp Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnatomi eğitimien_US
dc.subjectöğrenci görüşlerien_US
dc.subjectanketen_US
dc.subjectAnatomy educationen_US
dc.subjectstudents’ opinionsen_US
dc.subjectsurveyen_US
dc.titleAnatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Assessment of the Students’ Opinions about Anatomy Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofNamık Kemal Tıp Dergisi (International Journal of Basic and Clinical Medicine)en_US
dc.departmentFakülteler, Tıp Fakültesi, Dahili Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid105923en_US
dc.authorid120961en_US
dc.authorid31955en_US
dc.authorid10829en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage94en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster