Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşık, Gamze
dc.contributor.authorSelvi, Murat Selim
dc.date.accessioned2017-07-11T06:51:29Z
dc.date.available2017-07-11T06:51:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1883
dc.description.abstractHedonik tüketim tarzı ile birey hayattan zevk ve haz almaya yönelmiş, ürünlerin fonksiyonel faydalarından çok sembolik anlamları, duygusal boyutu, kendini gösterme biçimi ve haz beklentisi ön plana çıkmıştır. Günümüzde kadınlara yönelik pazarlama çabaları gün geçtikçe artmaktadır. Bu çalışmada Tekirdağ ili Marmara Ereğlisi ilçesi, Bahçelievler mahallesinde yaşayan ev hanımlarına yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Kolayda örnekleme yöntemine göre 408 ev hanımı seçilmiştir. Anket ev hanımlarının hedonik tüketime ilişkin alışkanlık ve eğilimlerini belirlemeye yöneliktir. Deneklerin demografik özellikleri frekans ve yüzde dağılımları şeklinde verilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15 programında değerlendirilmiştir. Deneklerin hedonik alışverişe ilişkin tutumlarını test etmek için ANOVA ve t-testi yapılmıştır. Sonuçlara göre ev hanımlarının alışveriş yapma nedenleri arasında ilk sırayı “ihtiyaç”, ikinci sırayı ise “promosyonlardan yararlanmak” almaktadır. Ev hanımlarının çoğunluğu ani karar vererek alışveriş yapmakta; hedonik alışverişi stres atma yöntemi olarak görmekte ve kendilerini özgür hissetmektedirler.en_US
dc.description.abstractWith hedonic consuming style, individuals start getting pleasure and enjoying while shopping and they would rather symbolic meaning of products, emotional way, showing themselves and getting pleasure than functional benefits of products. Nowadays a lot of supplier start taking the marketing efforts progresively towars women. In this study, a questionnaire was conducted for the houswives living in Bahçelievler quarter in Marmara Ereglisi of Tekirdağ Province of Turkey. 408 housewives were selected by convenience sample method. The survey is todetermine the housewive's habits and tendency of hedonic consumption. Demographic features were given in the form of frequency and percentage distributions. Data obtained was evaluated in SPSS 18 package programming. For statistical analysis, Independent sample T-test and ANOVA were used to test the differences towards attidudes of hedonic shopping of respondents. Among the reasons of housewives sopping, "need" is placed on the top while following it "benefiting from promotions". Most of the housewives do their shopping by sudden decision and regard the hedonic shopping as a method of struggling with stress and feeling like they are free.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEv Hanımıen_US
dc.subjectHedonik Tüketimen_US
dc.subjectMarmara Ereğlisi/Tekirdağen_US
dc.subjectHousewiveen_US
dc.subjectHedonic consumingen_US
dc.titleEV HANIMLARININ HEDONİK TÜKETİM EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid126574en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage108en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster