Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞimşek, Osman
dc.contributor.authorYinanç, Abdullah
dc.date.accessioned2017-07-04T12:49:56Z
dc.date.available2017-07-04T12:49:56Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1771
dc.descriptionInternational Congress of Management Economy And Policy, 26-27 Kasım 2016, İstanbulen_US
dc.description.abstractKentsel altyapıda; Su ve atıksu, elektrik, telekominikasyon da her türlü planlama, yapım, temin, iletim, işletim gibi temel döngüleri kontrol etmek, bunlar için gereken sermaye, emek ve farklı işletim alternatiflerini ortaya koymak, AB deki su, atıksu, elektrik ve telekominikasyon politikalarıyla ilgili küresel bir yaklaşımın ülkemiz içinde uygulanabilirliğinin araştırılması ve geliştirilmesi hedeflenmiştir. Su ve atıksu fiyatlandırma politikaları kapsamında, suyun verimli kullanılmasının teşviki ve farklı su kullanıcılarının, su hizmetlerinden doğan maliyetlerin karşılanmasına katkıda bulunmalarını sağlayan unsurlar önem taşımaktadır. Elektrik temini ve telekominikasyon hizmetleri ile ilgili yatırımları şekillendiren en önemli ölçüt ise talep unsuru, piyasa reformları, çevresel kısıtlamalar ve sermayeye erişim gibi unsurlardır. Bu durum ise enerji üretimi ve arzında yatırımcıları daha fazla riske maruz bırakmakta bu da genellikle yatırımları etkilemektedir. Esasen elektirik ve telekominikasyon üretim teknolojileri ve ağları yüksek yapım ancak düşük bakım maliyetlerini içermektedir. Su ve atıksu finansmanı ise, anlamsal olarak ‘Maliyetlerin Karşılanması İlkesi ve Kirleten Öder Kuralı’ nın göz önünde bulundurulması, su kullanımı ile ilgili ücret ve bedellerin belirlenmesi, su ve atıksu hizmetlerinden doğan maliyetlerin karşı­lanması ilkesinin uygulanması ve elde edilecek gelirler ile de gerekli yatırımların gerçekleştirilmesine katkının sağlanacağı bir döngüdür. Bu nedenle; Özellikle ülkemiz için, su ve atıksu hizmetleri başta olmak üzere diğer altyapı yatırım ve hizmetlerinden doğan maliyetlerin karşı­lanmasının halka yansıma oranı AB üyesi ülkelerin,halka yansıtılan miktarların çok gerisindedir. Tüm altyapı özelliklede,Su, atıksu, elektrik ve telekominikasyon ile ilgili faaliyet ve tesislerin inşasını, finansmanını ve bakımını da kapsayan, maliyetler ile tüm bu işler için kullanıcıların ödeyebileceği ölçeklerdeki ‘Reel Anlayış’ olgusu çerçevesindeki yapılandırılmalar karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn urban infrastructure, it is aimed to check over basiccycles such as planning, construction, procurement, transmission and operation in water, wastewater, electricity and telecommunications, presenting the required capital, labourand different operational ternatives, and to search the applicability of a global approach aboutwater, wastewater, electricity and telecommunications policies of EU forourcountry. Encouragement of using water efficiently and making different water consumers contribute to expenses, that are occured due to water services, are important elements within the scope of thepricing policy of water and wastewater. The most important criterions, which shape investments about electricity supply and telecommunications services, are demand, market reforms, environmental restrictions, and Access to capital. This situation expose to risk of energy generation and power supply for enterprisers and this generally affects investment. In fact, electric and telecommunication production technologies and networks have high construction but low maintenance costs. However, water and waste water finance is a cycle in which " The Principle of Meeting the Costs and the Polluter Pays Rule" is considered, water consumption costs and values are determined, the principle of meeting the water and waste water costs is applied, and the necessary investments are contributed with the incomes. That is why the effects of the meeting the water, waste water and other infrastructure investments and service costs on society is much lower than of the EU countries. In this study, the construction of all infrastructure activities, especially water, waste water, electric, and telecommunication, their finance, maintenance, and costs, including the notion of 'Real Understanding' of the users are investigated comparatively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReel anlayışen_US
dc.subjecthizmeten_US
dc.subjectfinansman maliyetien_US
dc.subjectkirleten öderen_US
dc.subjectReal understandingen_US
dc.subjectserviceen_US
dc.subjectfinance costen_US
dc.subjectpolluter paysen_US
dc.titleKENTSEL ALTYAPI MODELLERİ VE BU MODELLERİN FARKLİ SEKTÖRLER İÇİNDE KARŞILASTIRILMASIen_US
dc.title.alternativeURBAN INFRASTRUCTURE MODELS AND THEIR COMPARISON IN DIFFERENT SECTORSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Ziraat Fakültesi, Gıda Mühendisliği Bölümüen_US
dc.authorid7645en_US
dc.authorid234707en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster