Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Lütfiye
dc.contributor.authorKaya, Nihat
dc.date.accessioned2017-07-03T11:56:04Z
dc.date.available2017-07-03T11:56:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1752
dc.description.abstractSon zamanlarda internetin yaygınlaşmasıyla birlikte sosyal medya kullanımında hızlı bir artış yaşanmıştır. Sosyal medya kişileri bilgi düzeylerini arttırmakla kalmayıp bireylere bir takım doyumlar sağlamaktadır. Bireyler bu doyumları sağlamak amacıyla sosyal medya kullanırken, pazarlamacılar da pazarlama faaliyetleri yürütecekleri bu yeni ortamları fırsata dönüştürmüşlerdir. Sosyal medyada ürünlerine yönelik talep oluşturmak için, çeşitli pazarlama faaliyetleri yürütmektedirler. Bu faaliyetlerden biri de sosyal medya reklamlarıdır. Bu çalışmanın amacı, kullanımlar ve doyumlar perspektifinden hareket ederek sosyal medya reklamlarına yönelik tutumun satın alma niyetine etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Basit tesadüfi örneklem yoluyla çeşitli sosyal medya kanallarında bulunan topluluklara bilgilendirme yapılarak elektronik anket ile 242 veri elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sosyal medya kullanım motivasyonlarının reklama yönelik tutuma etkisinin olduğu bulunmuştur. Bir diğer bulgu ise reklama yönelik tutumun satın alma niyetine etkisidir.en_US
dc.description.abstractRecently together with the spread of the Internet, there has been a rapid increase in the use of social media. Social media not only increase people's knowledge level but also provides some satisfaction to individuals. While Individuals are using social media to provide this satisfaction, marketers have turned opportunity these new medias which they will conduct marketing activities. They conduct various marketing activities in order to create demand for their product in social media. One of these activities are social media advertising. The purpose of this study, with the uses and gratifications through the perspective, to determine whether the attitude towards social media advertising effects purchase intention. Through simple random sampling, 242 data were obtained from communication on various social media channels with the electronic survey. As a result of analyzes, it has been found that the motivations of social media usage effects the attitude towards advertisement. Another finding is the effect of attitude toward advertising on purchase intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSosyal Medya Pazarlamasıen_US
dc.subjectSosyal Medya Reklamlarıen_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectReklama Yönelik Tutumen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectSocial Media Marketingen_US
dc.subjectSocial Media Advertisingen_US
dc.subjectPurchase Intentionen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectAttitude Toward Advertisingen_US
dc.titleKULLANIMLAR VE DOYUMLAR YAKLAŞIMI BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMUN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİen_US
dc.title.alternativeIN THE CONTEXT OF USES AND GRATIFICATION APPROACH THE EFFECT OF ATTITUDE TOWARD SOCIAL MEDIA ADVERTISEMENT ON PURCHASE INTENTIONen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid36551en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster