Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYürük, Pınar
dc.contributor.authorTan, Özlem
dc.date.accessioned2017-06-30T09:02:59Z
dc.date.available2017-06-30T09:02:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1734
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite eğitimi alan öğrencilerin Türkiye'nin Avrupa Birliği Üyeliğine bakış açılarını, Avrupa birliği üyeliğini destekleyip desteklemediklerini belirlemek ve Avrupa birliği üyeliğinin getireceği olanaklara ilişkin düşüncelerini açıklamaktır. Araştırmanın örneklemi, ders zorunluluğu bulunan 247 öğrencidir.Verilerin analizi, SPSS 23.0 istatistik programı ile yapılmıştır. Araştırmanın bulgularında,araştırmaya katılan öğrencilerin demografik özellikleri verilmiş, faktör analizi yapılmış ve ifadeler tek boyut altında toplanmıştır.Değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla, Bağımsız örneklem t Testi Tek Yönlü ANOVA testleri yapılmıştır.Bu analiz sonucunda, öğrencilerinin büyük çoğunluğunun Türkiye'nin Avrupa Birliği üyeliğini desteklediği, olumlu bir bakış açısı içerisinde oldukları tespit edilmiştir.Avrupa Birliği üyeliğini destekleyen veolumlu bir bakış açısına sahip olan öğrencilerin Avrupa Birliği'nin getireceği olanaklara karşı da daha olumlu bir bakış açısı içinde oldukları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the the perspective of the students studying at university to European Union membership process, to determine whether they support the European Union membership and their thoughts on the possibilities of European Union membership. This study uses data from a sample 247 students who have compulsory attendance. The data are analyzed by SPSS 13.0 statistical software. The demographic characteristics of the students were given in the findings of the research, factor analysis was performed and the data were sorted into one dimension. In order to examine the relationships between variables, Independent Sample t-test and One-Way ANOVA was performed. As a result of this analysis, the majority of students supported to the European Union membership of Turkey and had a positive perspective to the European Union membership of Turkey. It also emerged that students, who supported and had a positive perspective to the European Union membership, were in a more positive perspective against the possibiilities of the European Union membership of Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAvrupa Birliğien_US
dc.subjectAvrupa birliği sürecien_US
dc.subjectTürkiye'nin Avrupa Birliği Üyeliğien_US
dc.subjectÖğrencilerin bakış açılarıen_US
dc.subjectSarayen_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjectEuropean Union Processen_US
dc.subjectEuropean Union Membership of Turkeyen_US
dc.subjectPerspectives of Studentsen_US
dc.titleMESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE'NİN AVRUPA BİRLİĞİ ÜYELİĞİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARININ İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeINVESTIGATION OF VOCATIONAL COLLEGE STUDENTS' PERSPECTIVES ON TURKEY'S EUROPEAN UNION MEMBERSHIPen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Saray Meslek Yüksekokulu, Dış Ticaret Bölümüen_US
dc.authorid54697en_US
dc.authorid38823en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage92en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster