Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuygun, Adnan
dc.contributor.authorMenteş, S. Ahmet
dc.date.accessioned2017-06-29T08:40:22Z
dc.date.available2017-06-29T08:40:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1723
dc.description.abstractThe purpose of this research is to develop and test a model to reveal the influence of complaint satisfaction on corporate reputation, negative word-of-mouth communication and repurchase intentions, and to examine the relationships between them. Data were gathered through survey from bank customers (taking services at least two years) who complained about banking service in any issue at least once and whose complaints were evaluated by the bank during the last year. The results show that the customers have not been satisfied concerning their complaints. The results also show that the complaint satisfaction has positive effects on corporate reputation and repurchase intension, whereas it affects negatively the negative word-of-mouth intention. In addition, the corporate reputation affects negatively the negative word-of-mouth intention and has positive effects on repurchase intention. Certain managerial implications, limitations, suggestions for future research and the conclusion of this research are also briefly discussed in this research.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, şikayet tatminin kurumsal itibar, negatif ağızdan ağıza iletişim ve tekrar satın alma niyetleri üzerine etkisini ortaya koymak için bir model geliştirmek ve test etmektir. Veriler en az iki yıldır banka müşterisi olan ve en az bir kere bankaya şikayette bulunup şikayeti ele alınan müşteriler aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar müşterilerin şikayetleri ile ilgili tatmin olmadıklarını göstermektedir. Sonuçlar ayrıca; şikayet tatmininin kurumsal itibar ve tekrar satın alma niyeti üzerine pozitif, negatife ağıdan ağıza iletişim niyeti üzerine ise negatif etkide bulunduğunu göstermektedir. Ayrıca bu araştırmada kısaca; gelecekteki araştırmalar için yönetimsel etkiler, sınırlamalar ve öneriler ile araştırmanın sonuçları tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectComplaint Satisfactionen_US
dc.subjectCorporate Reputationen_US
dc.subjectNegative Word-of-Mouth Communication Intentionen_US
dc.subjectRepurchase Intentionen_US
dc.subjectExpected Justiceen_US
dc.subjectPerceived Justiceen_US
dc.subjectŞikayet Tatminien_US
dc.subjectKurumsal İtibaren_US
dc.subjectNegatif Ağızdan Ağıza İletişim Niyetien_US
dc.subjectTekrar Satın Alma Niyetien_US
dc.subjectBeklenen Adaleten_US
dc.subjectAlgılanan Adaleten_US
dc.titleTHE IMPACTS OF COMPLAINT SATISFACTION ON CORPORATE REPUTATION, NEGATIVE WORD-OF-MOUTH COMMUNICATION INTENTION AND REPURCHASE INTENTIONen_US
dc.title.alternativeŞİKAYET TATMİNİNİN KURUMSAL İTİBAR, NEGATİF AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM NİYETİ VE TEKRAR SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİLERİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid236456en_US
dc.authorid118106en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage108en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster