Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıca, Sevilay
dc.date.accessioned2017-06-22T06:13:41Z
dc.date.available2017-06-22T06:13:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1651
dc.description.abstractBirleşme ve satın almaların toplumsal refah üzerine etkisi konusunda çok sayıda çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada ise birleşme ve satın almaların toplumsal refah üzerine etkisi konusunda bazı seçilmiş çalışmaların gözden geçirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmaların incelenmesi ile ortaya çıkan en önemli bulgu çalışma sonuçlarının büyük ölçüde farklılık gösterdiğidir. Çalışmaların çoğunda birleşme ve satın almaların fiyatta yarattığı değişme ile tüketicilerin refahı, karda yarattığı değişme ile de üreticilerin refahı üzerine olan etkisine bakılmaktadır. Bununla birlikte çalışmaların her birinde toplumsal refahı oluşturan unsurların bir veya ikisi ele alınmakta; unsurların hepsine (tüketiciler, üreticiler, hissedarlar, rekabetçiler, işverenler ve çalışanlar) bir bütün olarak bakılmamaktadır.en_US
dc.description.abstractA vast number of studies have been conducted about the impact on social welfare of mergers and acquisitions. In this study, some selected studies of the impact of mergers and acquisitions on social welfare is aimed to review. After examining these studies, the most important finding of these studies is the results vary greatly. In most studies, the impact on the profit created by the change in price of mergers and acquisitions and the welfare of the consumers as well as the impact on welfare of producers. However, each of these studies, the components of social welfare are discussed without including all of the elements (consumers, producers, shareholders, competitors, employers and employees) as a whole.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYatay Birleşmeen_US
dc.subjectDikey Birleşmeen_US
dc.subjectÇapraz Birleşmeen_US
dc.subjectSatın Almaen_US
dc.subjectToplumsal Refahen_US
dc.subjectRekabeten_US
dc.subjectHorizontal Mergeren_US
dc.subjectVertical Mergeren_US
dc.subjectConglomerate Mergeren_US
dc.subjectAcquisitionen_US
dc.subjectSocial Welfareen_US
dc.subjectCompetitionen_US
dc.titleBİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN TOPLUMSAL REFAH BOYUTUen_US
dc.title.alternativeSOCIAL WELFARE DIMENSION OF MERGERS AND ACQUISITIONSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid117756en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster