Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞişman, Elif Ebru
dc.contributor.authorGültürk, Pınar
dc.date.accessioned2017-06-21T07:46:31Z
dc.date.available2017-06-21T07:46:31Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1643
dc.description.abstractGençler, özelikle de çocuklar çevre ile içgüdüsel bir etkileşime sahiptirler. İlköğretim çağındaki çocukların hayatlarının önemli bir bölümünü okul ortamında geçirdikleri düşünülürse, özellikle bu yaşlarda oyun ve sporun yanı sıra çevre ve doğa bilincinin kazandırılmasında da okul bahçeleri önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada Tekirdağ kent merkezindeki belirlenen örnek okullarda okul bahçelerinin peyzaj planlama ve tasarım ilkeleri bakımından değerlendirilmesi yapılmıştır. Okul bahçelerinin düzenlenmesine ilişkin ilkeler doğrultusunda yapılan değerlendirmede incelenen okulların sahip oldukları alan açısından olduğu kadar yapısal ve bitkisel materyaller açısından da yetersiz olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractTeens and especially children have an instinctual need to interact with the environment. To consider that elementary-age children spend a big part of their life in the school, especially at this age schoolyards as well as play and sport have an important place to bring awareness of environment and nature. In this study, determined model school gardens in the city center of Tekirdag were evaluated landscape planning and design principles. The schools that examined in line with these principles were found to be inadequate in term of structural and plant materials as well as garden areas.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul bahçelerien_US
dc.subjectpeyzaj tasarımen_US
dc.subjectaçık yeşil alanlaren_US
dc.subjectTekirdağen_US
dc.subjectSchoolyardsen_US
dc.subjectlandscape designen_US
dc.subjectopen-green spaceen_US
dc.titleİlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama ve Tasarim İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneğien_US
dc.title.alternativeA Resaerch on Primary Schoolyards in Terms of Landscape Planing and Design: Tekirdagen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümüen_US
dc.authorid104438en_US
dc.authorid48676en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage60en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster