Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGenchev, E.
dc.contributor.authorMarınov, A.
dc.date.accessioned2017-06-07T11:37:38Z
dc.date.available2017-06-07T11:37:38Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1406
dc.description.abstractThe present survey has been performed with the purpose of evaluating the extent to which the product coffee has entered the Bulgarian market. The article also aims to establish the consumer preferences and the tendencies of development of the coffee market in the city of Stara Zagora. The survey itself was performed in the period July-August, 2005. The people who took part in it were 61 women and 60 men. The authors are trying to define the profiles of the coffee consumers, as well as the relative importance of the different demographic groups for the companies which are the producers. Hypotheses of the research: (1) Is segmentation of the coffee market possible? (2) Is it true that there are a few brands of coffee and they are preferred by the greater part of the consumers? (3) Are the taste and the quality of the coffee of primary importance for the consumers? The market research gives information referring to the following results. The analysis of the data received leads us to the following information, as to the inclinations of the people drinking coffee; the women between 26 and 35 years of age are the most important market segment and differ considerably from the other groups that were involved in the survey, in terms of their monthly consumption quantities. Almost half of the women drink their coffee at home, while the favourite place of the men is the café– the share being 44,3%. The detailed analysis of the survey results shows that the leader on the Bulgarian market is Nova Brazilia with 28,1%, and the second place is for Lavazza with 23,1%. For both men and women the most important characteristics of the product are: 1 – the taste of the coffee, 2 – quality, etc.en_US
dc.description.abstractÇalışma Bulgaristan pazarında kahve boyutlarının değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Makalenin amacı Stara Zagora şehrinde kahve pazarının gelişme eğilimleri ve tüketici tercihlerini belirlemektir. Temmuz-Ağustos 2005 döneminde gerçekleştirilmiştir. 61 kadın ve 61 erkek tüketici çalışmaya katılmıştır. Çalışmada kahve tüketicilerinin profillerini belirlemenin yanında kahve üreticisi firmaların farklı demografik grupların bağlantılı önemi de ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmanın Hipotezleri: (1) Kahve pazarını bölümlere ayırmak mümkün müdür? (2) Tüketicilerin büyük bir bölümü tarafından birkaç marka kahve markasının tercih edildiği doğru mu? (3) Tüketiciler için en önemli kriterler kahvenin kalitesi ve tadı mı? Pazar araştırmasıyla şu bilgilere ulaşılmıştır: Aylık tüketim miktarı açısından, 26-35 yaş arasındaki bayanlar en önemli pazar segmentini oluşturmaktadırlar. Bayanların neredeyse yarısı kahveyi evde içmekte iken erkeklerin favori mekânları cafelerdir (% 44,3). Araştırma sonuçlarının detaylı analizi göstermiştir ki; Nova Brazilia %28,1’le Pazarın lideri iken, Lavazza % 23,1 ile ikinci sırada yer almaktadır. Hem kadınlar hem de erkekler için kahvenin en önemli karakteristiği kahvenin tadı ve kalitesidir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectmarketing researchen_US
dc.subjectcoffee marketen_US
dc.subjectfood-processing industryen_US
dc.subjectagricultureen_US
dc.subjectpazar araştırmasıen_US
dc.subjectkahve pazarıen_US
dc.subjectgıda işleme endüstrisien_US
dc.subjecttarımen_US
dc.titleMarket Research of the Coffee Sales in Stara Zagoraen_US
dc.title.alternativeStara Zagora’da Kahve Satışlarının Pazar Araştırmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster