Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAzabağaoğlu, Mecit Ömer
dc.contributor.authorDursun, E.
dc.date.accessioned2017-06-07T06:21:49Z
dc.date.available2017-06-07T06:21:49Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1355
dc.description.abstractAraştırmanın amacı tüketicilerin modern gıda perakendecilerine olan davranışlarının analiz edilmesidir. Türkiye?de son yıllarda gıda perakendeciliğinde ciddi değişimler yaşanmıştır. Gıda perakendeciliğindeki potansiyel yabancı yatırımcıları Türkiye?ye çekmektedir. Perakendeci formatları değişmiş ve büyük ölçekli çok çeşitli ürün yapısıyla ve farklı hizmet anlayışıyla çalışan modern perakendeciler ülke geneline yayılmaya başlamıştır. Şehir nüfusunun artması, artan kadın işgünü, harcanabilir gelirdeki artış gibi nedenler tüketicilerin modern gıda perakendecilerine yönelmesine neden olmuştur. Araştırmada İstanbul ilinde yaşayan 385 kişiyle yüzyüze anket çalışması yapılmıştır. Farklı Sosyo-Ekonomik Statü (SES) gruplarından İstanbul ilinin dağılımına göre örnek seçilmiştir. Tüketicilerin kendilerine yakın marketi tercih ettikleri ve ağırlıklı olarak gıda ürünleri satın aldıkları tespit edilmiştir. Marketlerde plansız alışveriş miktarının oldukça yüksek olduğu belirlenmiş olup, ağırlığın C SES grubunda olduğu belirlenmiştir. Zincir ve hipermarketlerin gıda alışverişlerinde en çok tercih edilen mağazalar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca tüketicilerin perakendecilikle ilgili yargılara verdikleri cevaplar faktör analiziyle incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe objective of this research is analyzing consumer behaviors towards to contemporary food retailers. Food retailing has been changing during recent years in Turkey. Foreign investors captivated with this market potential of food retailing. Retailer?s format has been changed and featuring large-scale, extended product variety and full service retailers spreading rapidly through the nation-wide. Consumers? tend to shop their household needs from contemporary retailers due mainly to urbanism, increasing women workforce and income growth. In this research, original data collected through face-to-face interview from 385 respondents which are located in Istanbul. Different Socio-Economic Status (SES) groups? ratio for Istanbul was forming sampling distribution. Consumers prefer closest food retailers which are mainly purchasing food products. Consumers purchase more than their planned what their needs; especially C SES group average comes first for the spending money for unplanned shopping. Chain stores and hypermarkets are the most preferred retailers in food purchasing. Moreover, consumer responses to judgments related to retailing are being investigating with factor analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsatın almaen_US
dc.subjectalışverişen_US
dc.subjectzincir marketen_US
dc.subjecthipermarketen_US
dc.subjectsosyo-ekonomik statüen_US
dc.subjectpurchaseen_US
dc.subjectshoppingen_US
dc.subjectchain storeen_US
dc.subjecthypermarketen_US
dc.subjectsocio-economic statusen_US
dc.titleTüketicilerin Modern Gıda Perakendecilerine Karşı Davranışının Analizien_US
dc.title.alternativeAnalyzing Consumer Behavior Towards Contemporary Food Retailersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümüen_US
dc.authorid39612en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage12en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster