Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSelvi, Murat Selim
dc.contributor.authorDağdelen, Onur
dc.date.accessioned2023-04-27T20:41:14Z
dc.date.available2023-04-27T20:41:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiHTrIn3MLJF6lHJG65Eb3K-mU-mgoWRLtCo8EIIapTY5
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11682
dc.description.abstractMarka değerleme ve şirket değerleme yöntemleri son yıllarda ekonomide sıkça konuşulan ve özel çalışma alanlarından biri olmuştur. Finansal performans unsuru olarak marka değeri, hissedarlar, potansiyel yatırımcılar, kredi kuruluşları, tüketiciler ve rakipler açısından ayrı bir önem taşımakta ve karar süreçlerinde önemli bir değişken olarak yerini korumaktadır. Marka değeri işletmelerin en önemli varlıklarından biridir. Firmaların el değiştirmesi, alım-satım işlemleri, ticari birleşmeler, şirket evlilikleri gibi konular marka ve şirket değerleme uzmanlığına sahip kişi ve kuruluşların önemini gittikçe artırmaktadır. Şirket değerleme sürecinde marka değerinin tespit edilmesi özellikle birleşme ve satın almalarda önemli hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı marka değerinin firma değerlemede etkisinin olup-olmadığını; marka değeri ve firma değeri arasında nasıl bir ilişki olduğunu belirlemektir. Bu araştırmada marka değeri ve marka değerlemesinde kullanılan yöntemlerin şirketlerin değer tespitleri yapılırken neden önemli olduklarına ilişkin kısa bilgiler verilmiştir. İkincil kaynaklardan yararlanarak yapılan bu çalışma nitel araştırma türlerinden biri olan belge tarama türündedir. Marka ve şirket değeri arasındaki ilişkinin tespit edilmesinin amaçlandığı bu çalışmada panel veri analizi yöntemi benimsenmiştir. Elde edilen bulgular daha önce yapılan çalışmalarla kıyaslanarak bir tartışma yürütülmüştür. Sonuçta marka değeri ile şirket değeri arasındaki bağlantının yeterince güçlü olmadığı, marka ya da şirket değerindeki artışın her zaman birbirlerine pozitif etki edemeyebilecekleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca farklı endüstri dallarında faaliyet gösteren şirketlerin sektör özellikleri, sermaye yapıları ve maliyetleri gibi çeşitli değişkenlere göre farklı şirket değerleme yöntemlerinin uygulanması gereği ilgili liteartür taramasında belirgin olarak ortaya çıkmıştır. Şirket değerleme sürecinde şirket değerini etkileyen çeşitli faktörler mevcut olup, işletmelerin şirket değerleme nedenlerini iyi idrak etmeleri gerekmektedir. Şirket değerlemede kullanılan finansal tablolar iyi okunmalı ve analiz edilmelidir. Şirket değerleme adımlarının atılmasında karşılaşılan sorunların çözümünde profesyonel yardımcılara başvurulmalıdır.en_US
dc.description.abstractBrand valuation and company valuation methods have become one of the most talked about and special fields of study in the economy in recent years. As a financial performance element, brand equity is of particular importance for shareholders, potential investors, credit institutions, consumers and competitors, and keeps its place as an important variable in decision-making processes. Brand equity is one of the most important assets of companies. Issues such as the change of hands of companies, purchase and sale transactions, commercial mergers, mergers and acquisitionscompanies increase the importance of individuals and organizations with brand and company valuation expertise. Determining the brand value in the company valuation process has become important especially in mergers and acquisitions. The aim of this research is whether the brand value has an effect on the valuation of the firm and to determine what kind of relationship between brand value and company value is. In this research, brief information is given about the brand value and methods used brand value and why these methods are important when valuing companies. This study made by using secondary sources, is in the type of document review method which is one of the qualitative research types. Since the study aims to determine the relationship between brand and company value, panel data analysis method was adopted. A discussion was conducted by comparing the obtained findings with previous studies. As a result, it was concluded that the connection between brand value and company value was not strong enough, and the increase in brand value or company value may not always have a positive effect on each other. In addition, the necessity of applying different company valuation methods according to various variables such as sector characteristics, capital structures and costs of companies operating in different industry branches has clearly emerged in the relevant literature review. There are various factors affecting the company value in the company valuation process, and businesses need to understand the reasons for company valuation. Financial tables and statements used in company valuation should be well read and analyzed. Professional aids should be consulted in the solution of problems faced on taking company valuation steps.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectFirma değerlemesien_US
dc.subjectFirm voluationen_US
dc.subjectİşletme değerlemesien_US
dc.subjectBusiness valuationen_US
dc.titleMarka değerinin şirket değerlemedeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe impact of brand value on company valuationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.institutionauthorDağdelen, Onur
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid769784en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster