Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBengi, Selin Bahar
dc.date.accessioned2017-05-22T10:35:03Z
dc.date.available2017-05-22T10:35:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1139
dc.description.abstractDünya ticaret hacminin büyük bir kısmının denizyolu taşımacılığı ile yapılması, limanların uluslararası ticaretteki önemini arttırmıştır. Yeni ticaret koridorları ve yeni pazarlar ortaya çıkaran limanlar, ülkenin dünyaya açılan kapısı olarak tanımlanmaktadır. Limanlara giriş yapan gemilerin sayısı ve yük hacimleri hem bölgesel ekonomiye hem de ülke ekonomisine katkı sağlamakta aynı zamanda bölgede yer alan sanayinin ve ticaretin gelişmesi açısından da önem arz etmektedir. Denizyolu taşımacılığı, diğer taşıma şekillerine oranla büyük hacim ve ağırlıktaki ürünleri en düşük birim maliyetle güvenilir bir şekilde teslim edilmesi nedeniyle uluslararası ticarette en çok tercih edilen ulaşım şekli olmaktadır. Teknolojinin gelişmesi ve küresel ticaretin artışıyla yük hareketlerini kontrol altına alabilmek için daha gelişmiş ve yeni teknolojilere sahip limanlar planlanmaktadır. Bölgedeki gelir ve istihdam kaynağı olan limanlar, çeşitli bölgeler arasında sosyal ve ekonomik ilişkilerin gelişmesine de katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada öncelikle Türkiye'deki denizyolu taşımacılığı ve limanların analizi yapılmış, limanların ülke ekonomisine olan katkıları ele alınarak, Türkiye sanayisi'nin yoğun olduğu, lojistik merkez potansiyeline sahip Tekirdağ ili limanları incelenerek, ülke ekonomisi içindeki yeri ve sosyo-ekonomik analizi araştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe fact that most of the world trade have been carried out via sea way have increased the importance of ports. Creating new trade corridors and markets, ports are defined to be the gates of a country to the world. Quantity and load volume of the ships entering ports contribute both regional and national economies, meanwhile they are so much important for development of industry and trade in that region. Sea transportation is the most preferred transportation mode for international trade because provides the least cost and safe shipment of higher bulk and mass products compared to the other modes. Through technologic developments and increasing global trade, more sophisticated and hi-tech ports are planned for better control of load movements. Being the foundation of income and employment in a region, ports also contribute development of social and economic relations among regions. In this study, first sea transportation and ports in Turkey are analyzed, then via their contribution to the national economy, ports of Tekirdağ province with high dense industrial and logistics capacity are investigated for their position in national economy and socioeconomic analyses are made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectDenizyolu taşımacılığıen_US
dc.subjectTekirdağ limanlarıen_US
dc.subjectLiman ekonomisien_US
dc.subjectSea transportationen_US
dc.subjectTekirdağ portsen_US
dc.subjectPort economyen_US
dc.titleLimanların ülke ekonomisindeki yeri ve sosyo - ekonomik etkilerinin analizi: Tekirdağ ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe Position of ports in national economy and analyses of socioeconomic effects: Example of Teki̇rdağ provinceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster