Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGörmüş, Ayhan
dc.contributor.authorGüzel, Simla
dc.date.accessioned2023-04-20T08:07:20Z
dc.date.available2023-04-20T08:07:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1304-0103
dc.identifier.issn2548-0405
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26650/jspc.2021.80.975338
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/505371
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11255
dc.description.abstractBireyin bir bütün olarak yaşam koşullarından hoşnut olması anlamına gelen yaşam memnuniyetinin temel bileşenlerinden biri de, iş kalitesidir. Bu açıdan iş kalitesi, çalışanların kazancı ve iş güvencesinin yanı sıra, yaşam kalitesini etkileyen diğer unsurların bir bileşimini yansıtmaktadır. Özellikle 2008 Küresel Ekonomik Krizi sonrasında iş kalitesine ilişkin endişelerin artması, bazı akademik çevrelerin ve uluslararası örgütlerin iş kalitesine yönelik ilgisini artırmış ve iş kalitesi ölçümüne yönelik çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmalardan biri de OECD’nin üç boyut ve dokuz göstergeden oluşan İş Kalitesi Çerçevesi’dir. Bu anlamda, OECD İş Kalitesi Çerçevesi kazanç kalitesi, işgücü piyasası güvencesi ve çalışma ortamının kalitesi olmak üzere üç temel boyutta yapılandırılmıştır. Bu açıdan, bu çalışma temel olarak, OECD ülkelerinin İş Kalitesi Çerçevesi verilerine basit ve çoklu doğrusal regresyon modelleri uygulayarak yaşam memnuniyeti skorları ve iş kalitesi göstergeleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Basit doğrusal regresyon sonuçları, daha yüksek yaşam memnuniyeti skoruna sahip OECD ülkelerinde, iş kalitesinin daha yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca çoklu doğrusal regresyon analizi istihdam oranı, kazanç kalitesi, iş otonomisi ve öğrenme fırsatları ile kariyer ilerleme fırsatındaki artışın ülkelerin yaşam memnuniyeti skorlarını farklı derecelerde yükseltebileceği sonucuna ulaşmıştıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.26650/jspc.2021.80.975338
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYaşam Memnuniyeti ve İş Kalitesi İlişkisi: Doğrusal Regresyon Modelleri ile OECD Ülkelerinden Bulgularen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSosyal Siyaset Konferansları Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue81en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.institutionauthorGörmüş, Ayhan
dc.institutionauthorGüzel, Simla
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid505371en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster