Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTemel, Mükremin
dc.date.accessioned2017-05-17T11:58:00Z
dc.date.available2017-05-17T11:58:00Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1102
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı; Yalova’da faaliyet gösteren süs bitkilerileri isletmelerinin yapısını belirlemek, üretim olanakları, sorunları üzerinde çalısmak ve bir takım çözüm önerileri ortaya koymaktır. Arastırmada birincil verileri, sonlu popülasyondan örneklemeye giren 90 adet süs bitkisi isletmesiyle yapılan anket çalısması olusturmaktadır. İkincil verileri ise TÜ K, DPT, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlügü, Ticaret Odası, süs bitkileri ve peyzaj kullanım miktarları ve parasal degerleri, ithalat, ihracat miktarlarının analizlerine iliskin yayınlanmıs kaynaklardan ve internet arastırmalarından elde edilen bilgiler olusturmaktadır. Anket verileriyle isletme sahiplerinin ve isletmelerin özellikleri, pazarlama toplam masrafların dagılımı, isletmelerin karsılastıkları sorunlar ve bu sorunlara çözüm önerileri ortaya konmustur. İkincil verilerle süs bitkilerinin önemi, genel sınıflandırılması, üretim alanları ve ticareti incelenmis, bazı kesme çiçek maliyetleri karsılastırılmıstır. Sonuç olarak, isletme sahipleri 48 yas ortalamasına; %34,4 oranıyla üniversite mezunu egitim seviyesine; %47,8 oranında 20 yıl ve üzeri isletmeci deneyimine sahiptirler. İsletmeler, %15,6 oranında sirket yapısında; %25 oranında sektörün dısında baska faaliyeti; %25 oranında teknik eleman istihdamı ve %93,3 oranında örgütlenmesi bulunmaktadır.Yakın geçmiste yatırım yapanların oranı %58,9; isletme kaydını tutanlar oranı %90; tarımsal ürün sigortası yaptırmayanların oranı %97,8; tamamının ortalama arazi varlıkları 15,9 da. ve ortalama sera varlıkları 3,9 da.; ilçe merkezine uzaklık ortalamaları 5,2 km.; il merkezine uzaklık ortalamaları 9,7 km. seklindedir. En çok tercih edilen birinci ürün %21,1 oranında karanfil; %15,6 oranında gül; %11,1 oranında leylandi bulunmustur. İsletmelerin %90’nı dıs pazarda hiç yer almamakla beraber geriye kalan %10’u ise çesitli oranlarda yer almaktadır. Toplam masraflar arasından üretim masrafları %23,3 oranında, isgücü masrafları %25,6 oranında, girdi masrafları %25,3 oranında, enerji masrafları %15,4 oranında, pazarlama masrafları %10 oranında olmaktadır. İsletmelerin %46'sının arazi ve tesis sorunları; %32'sinin isgücü sorunu; %44,4'ünün elektrik enerjisi kullanım tarifesi sorunu; %20'sinin sulama suyu sorunu; % 11,1'inin kredi sorunu; %13,3'ünün hastalık ve zararlı sorunu; %8,9'unun teknik bilgi sorunu; %8,8'inin örgütlenme sorunu; %46,7'sinin pazarlama sorunu vardır. En önemli pazarlama problemleri %23,8 ile üretim ve pazarlama bölümleri ayrı degil, %21,5 ile fiyat istikrarı yoktur, %11,9 ile profesyonel pazarlama elemanı bulunamıyor seklindedir. sletmecilerin %80'ni sektöre iliskin düsünce ve öneride bulunmustur. Yalova Süs Bitkileri İsletmelerinin; Organize Süs Bitkileri Bölgesinin kurulması ve Ticaret Borsasının açılmasıyla birçok yapısal ve kronik problemini çözen, verimliligi artan, iç ve dıs pazarlarda etkin olan, piyasa olusturan, rekabetçi bir sektör kurulusları haline gelecegi düsünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYalovaen_US
dc.subjectsüs bitkileri isletmelerien_US
dc.subjectüretim alanlarıen_US
dc.subjectsüs bitkileri ticaretien_US
dc.subjectüretim olanaklarıen_US
dc.subjectisletmelerin sorunlarıen_US
dc.subjectönerileren_US
dc.subjectornamental plantsen_US
dc.subjectbusinessen_US
dc.subjectproduction areasen_US
dc.subjecttradeen_US
dc.subjectmanufacturing facilitiesen_US
dc.subjectbusiness issuesen_US
dc.subjectrecommendationsen_US
dc.titleYALOVA’DA SÜS BİTKİLERİ İŞLETMELERİNİN YAPISI, ÜRETİM OLANAKLARI, SORUNLARI ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİen_US
dc.title.alternativeSTRUCTURE, PRODUCTION FACILITIES, PROBLEMS AND THEIR SOLUTIONS OF ORNAMENTAL PLANT COMPANIES IN YALOVAen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster