Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYiğit, Yunus
dc.date.accessioned2017-05-17T11:02:53Z
dc.date.available2017-05-17T11:02:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1099
dc.description.abstractSon yıllarda sağlıkta dönüşüm programı, genel sağlık sigortasının yapılandırılması ile birlikte sosyal güvenlik kurumu özel sağlık hizmet sunucularından sağlık hizmeti satın alınması sektörde rekabet oluşturduğu görülmüştür. Bu çalışmada ilimizde sağlık hizmeti alanların demografik özellikleri ile kamu ve özel sağlık hizmet sunucuları arasındaki ilişkileri tespit edilmeye çalışılmış, poliklinik hizmetleri , klinik hizmetleri, bürokratik işlemler, personel durum değerlendirmesi, hasta hakları, hastanenin fiziksel durumu , kafeterya hizmetlerini içeren tüm unsurlar araştırılmıştır. Bu araştırmada kamu ve özel sağlık hizmet sunucuları arasında farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda hasta beklenti ve memnuniyet düzeylerini belirlemek , sektörün sürdürülebilir sağlık politikalarına yardımcı olmak , hizmet sunucularının zayıf yönlerini tespit etmek , geliştirmeleri gereken yönlerini belirlemek amacıyla yapılan çalışmada sektörler arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn recent years the health transformation program and configuration of general health insurance create competition in health sector about purchising medical sevices from providers. In this study , demographic characteristics of public and private health care providers , the relationship , between public and private sectors evaluated; outpatient services , clinical services , bureaucratic procedures , personnel status assessment, patient rights , the hospital physical condition, cafeteria services and all the elements were investigated. The differences between public and private health care providers is tried to determine in this study. The aim of our study is to determine level of patient expectations and satisfaction , to support sustainable health policies , to identify weaknesses of health service providers and to give direction about new developments. As a result significant difference identified between sectors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjecthasta beklenti ve memnunuyetien_US
dc.subjectsağlık hizmetlerien_US
dc.subjectsağlık hizmet sunucularıen_US
dc.subjecttercihen_US
dc.subjecthealth careen_US
dc.subjecthealth care providersen_US
dc.subjectpatient expectation and satisfactionen_US
dc.subjectpreferencesen_US
dc.titleSağlık Hizmetlerinde Hastanın Kamu veya Özel Sektör Sunucularını Tercih Etmesini Belirleyen Unsurlar ve Bir İl Uygulamasıen_US
dc.title.alternativeAn Application In Tekirdag About Determinig The Factors Which Affect Patients Choice Public Or Private Sectors In Health Careen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster