Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopaloğlu, Yusuf
dc.date.accessioned2022-05-11T14:49:22Z
dc.date.available2022-05-11T14:49:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1307-5500
dc.identifier.issn2149-0643
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9775/kausbed.2018.009
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJNU1EWTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10759
dc.description.abstractBu çalışmada, karşıtsal dilbilim çerçevesinde diller arasındaki farklı öğelerin edinimindekarşılaşılan zorluklar incelenmektedir. Araştırma konusu, öznellik kipidir. Değişik dilöğrenim seviyeleri bulunan öğrenciler, bu kipin ediniminde zorlanmaktadır. Gerçekten buzorluklar, öğrencilerin öğrenim seviyelerine göre değişmekte midir? Öğrencilerinzorlanmalarına, iki dildeki kipin biçimsel ve işlevsel farklılıklarının yol açtığını ilerisürmekteyiz. Bu varsayımın sağlamasını yapmak için, 100 öğrenciden oluşan bir örneklemüzerinde bir tutum sormacası uygulanmıştır. 34 sorudan oluşan bu tutum sormacası,Fransızca öznellik ve bildirme kiplerinin kullanımına ve öğrencilerin görüşlerine yönelikhazırlanmıştır. Fransızca öznellik kipi kullanımına yönelik elde edilen verilere göre, 4grup arasında başarı farkı bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, within framework of contrastive linguistics, the difficulties encountered in the acquisition of different items between languages are examined. The subject of the research is subjunctive mode. Having different levels of language learning may have difficulties in the acquisition of this modality. These difficulties change according to different learning levels of students? We are going to assert those morphological and functional differences lead to compulsion. We implemented a questionnaire of attitudes consist of 34 questions on a sample of 100 students. According to obtained data, there was not a significant difference between four groups.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.9775/kausbed.2018.009
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDiller Arası Biçimsel ve İşlevsel Farklılıkların Rolü: Öznellik Kipi Örnekçesien_US
dc.title.alternativeRole of Morphological and Functional Differences between Languages: the Example of Subjective Modeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentYüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim Tercümanlık Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.institutionauthorTopaloğlu, Yusuf
dc.identifier.trdizinidTXpJNU1EWTNOdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster