Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArap, Sevcan
dc.date.accessioned2017-05-16T11:22:15Z
dc.date.available2017-05-16T11:22:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1071
dc.description.abstractBir Alman tarımsal yayım modeli, mesleki bir örgütlenme olan ve ülkemizde uygulanan geleneksel tarımsal yayım hizmetinden farklı bir hizmet verme amacıyla kurulan ÖÇP, 27 Aralık 1986 tarihinde Resmi Gazete ’de yayınlanarak yürürlüğe girmiş ve Türkiye’de pilot bölge olarak Tekirdağ’da uygulanmaya başlanmıştır. İlk olarak Tekirdağ İlinin ilçelerinde gruplar kurulmuş ve tüm gruplar 1992 yılının sonuna kadar finansman katkısı yapabilmeleri ve bağımsız hareket edebilmeleri için Dernek statüsüne geçmişlerdir. Araştırma kapsamına, Tekirdağ ili ve Malkara, Hayrabolu, Muratlı ilçelerinde faaliyet gösteren Önder Çiftçi Danışmanlık Dernekleri alınmıştır. Üye sayılarına göre her dernekten farklı sayıda üyeyle, yüz yüze görüşülüp anket yoluyla veriler toplanmış ve bu veriler analiz edilmiştir. Toplamda 139 anket yapılmıştır. Amaç, Tekirdağ İlinde ve İlçelerinde faaliyet gösteren Önder Çiftçi Danışmanlık Derneklerinin üyelerine verdiği tarımsal yayım hizmetinin etkinliğini ortaya koymak ve üyelerin bu yayım hizmetlerinden memnuniyet düzeylerini tespit etmek bununla beraber üye-dernek ilişkilerini inceleyip bu ilişkilerde etkili olan faktörleri belirleyip, derneklerin daha etkin hizmet sağlayabilmesi amacıyla üyelerin ne gibi hizmetlerde bulunduklarını inceleyip çözümleme yapmaktır. Araştırma sonuçlarına göre, Önder Çiftçi Danışmanlık Derneği’ne üye olan üreticilerin, %48,2’si 46-55 yaş aralığında, orta yaşta ve verimlilik çağındadır. %43,9’u ilkokul, %32,3’ü lise mezunu ve %43,2’si 400 dekardan büyük araziye sahiptir. Üreticilerin %95,7’si derneğe üye olduktan sonra gübre kullanımında ve %97,8’i zirai pestisit kullanımında dengeli/tasarruflu kullanım alışkanlığı kazanmıştır. Dernek üyeliği %49,6 oranında üreticiye tarım danışmanı vasıtasıyla işletmesinde kayıt/defter tutma davranışı kazandırmıştır. Dernek üyeliği %87,1 oranında üreticinin tarımsal gelirini artırmıştır. Üyeler, üye-dernek ilişkilerinin gelişmesi için derneğin düzenlediği tarımsal yayım faaliyetlerine (kısa süreli seminer, tarla günleri ve tarımsal fuarlar vb.) düzenli olarak katılım sağlamakta ve seminerlerde sorunlara çözüm bulmak için önerilerde bulunmaktadır. Üye-dernek ilişkilerinin artırılması için derneğin sermayesini artırma yollarına gidilmeli, devlet teşvikini sürdürmeli ve en önemlisi sistemin temel taşı olan tarım danışmanlarının istihdam sorununa çözüm bulunması gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractÖÇP which is a model of German Agricultural Publication and an occupational organization was established on the purpose of offering a different service from conventional agricultural publication service applied in our country. It came into force after being published in Official Gazette on 27th December 1986 and started to be implemented as a pilot area in Tekirdağ. Initially, groups were formed in the towns of Tekirdağ and all groups were changed into associations to be able to make financial contributions and to act independently at the end of 1992. Leader Farmer Counseling Associations operating in Tekirdağ, Malkara, Hayrabolu and Muratlı were taken into the scope of this research study. The data was obtained through questionnaires which were conducted by talking face to face to different number of members from each association depending on the number of their members and the data was analyzed. Totally, 139 questionnaires were conducted by the researcher in this study. The aims of this research study are to investigate the efficiency of agricultural publication service offered by Leader Farmer Counseling Associations to the members, their member-association relationships and the factors that affect member-association relationships. The members’ level of satisfaction with publication services and what kinds of services the members provide with the aim of offering more effective services were also investigated and analyzed by the researcher. The results showed that 48,2% of producers who were the members of Leader Farmer Counselling Association were middle-aged (between the ages of 46 and 55) and they are at the age of productivity. %43,9 of them were primary school graduate while %32,3 of them were high-school graduate and owned a land bigger than 400 daa. After being an association member, 95,7% of producers has gained the habit of balanced/thriftier pesticide use and fertilizer use in agriculture. Membership provides producers with a habit of recordkeeping/bookkeeping by 49,6% in their business through a county agent. Membership increased producers’ agricultural income by 87,1%. Members regularly ensure participation in publishing activities (short-term seminars, field days and agricultural festivals etc.) organized by the association to improve member-association relationship and make suggestions to find solutions to the problems in seminars. It is necessary to find ways to increase funds of associations and the government needs to continue to promote them. Most of all, the government needs to find a solution to the county agent’s employment problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖÇPen_US
dc.subjectÖnder Çiftçi Danışmanlık Derneğien_US
dc.subjectTarımsal Yayımen_US
dc.subjectleader farmer counselling associationen_US
dc.subjectagricultural publicationen_US
dc.titleÖNDER ÇİFTÇİ DANIŞMANLIK DERNEĞİNİN ÜYELERİ İLE OLAN İLİŞKİLERİNİN ANALİZİ: TEKİRDAĞ İLİ ÖRNEĞİen_US
dc.title.alternativeANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN LEADER FARMER COUNSELLING ASSOCIATION AND ITS MEMBERS: THE CASE OF TEKİRDAĞ PROVINCEen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster