Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKayapınar, Ayşe
dc.contributor.authorKüçükkeleş, Nehir
dc.date.accessioned2022-04-06T06:49:38Z
dc.date.available2022-04-06T06:49:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LVBdsnNnbzNZFt7tuQyWk1ym5YZ92JRcZFJwEH721jKw
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/4215
dc.description.abstractII. Jön Türk kuşağı, 1908 senesinde II. Abdülhamit'in istibdat rejimine son vererek Osmanlı Devleti'nde anayasal süreci ikinci kez başlatmıştır. İttihat ve Terakki'ye göre, meşruti yönetim yıkılmakta olan imparatorluğun tek kurtuluş yoluydu. Bu sebeple toplumu şekillendirmede eğitimin dönüştürücü rolünün bilinciyle, halk eğitimi politikası güttüler. Cemiyet yurdun dört bir tarafında açtığı İttihat ve Terakki Mektepleri ile formel eğitim yanı sıra gece dersleri, konferanslar, gazete ve dergilerle de ülke geneline ideolojisini yaymaya çalışmıştır. Balkan Savaşları ardından egemen olan milliyetçilik politikası doğrultusunda hedeflediği yeni insan tipine ulaşmak için savaş koşullarında dahi eğitimi ihmal etmeyecektir. Eğitimle oluşacak yeni insan tipi, meşrutiyet değerlerine sahip çıkması yanı sıra cemiyetin faaliyetlerini meşru temellere oturmak ve iktidarının devamı sağlamak içinde önemlidir.en_US
dc.description.abstractThe second JonTurk(YoungTurk) generation started the constitutional process for the second time in the Ottoman Empire by ending the tyranny of Abdulhamid II'sin 1908. According to the Committee of Unionand Progress (İttihat ve Terakki Cemiyeti), constitutional government was the only way of salvation for the crumbling empire. For this reason, they pursued a publice ducation policy with the awareness of the transformative role of education in shaping the society. The Society has tried to spread its ideology through outthe country with the Unionand Progress Schools it openedall over the country, as well as formal education, night classes, conferences, news papers and magazines. Inline with the nationalism policy that prevailed after the Balkan Wars, he would not neglect education even in war conditions in order to reach the new type of person he targeted. The newtype of person that will be formed through education is important in protecting the constitutional values as well as establishing the activities of the society on legitimate foundations and ensuring the continuity of its power.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleİttihat ve Terakki'nin eğitim politikası(1908-1918) Cemiyet'in kendi insan tipini yaratma politikasıen_US
dc.title.alternativeThe educion policy of the union and progress(1908-1918) the policy of the society to create their own human typeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.institutionauthorKüçükkeleş, Nehir
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid686013en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster