Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Fransızca Tanımlık Ulamının Yanlış Çözümlemesi Yöntemiyle Karşıtsal Bir İncelemesi
(2018)
Türk öğrencilerin Fransızca öğrenim sürecinde karşılaştıkları en önemli sorunlardanbiri olan tanımlık ulamının (fr. article) karşıtsal bir yaklaşımla ele alındığı bu çalışmada, sözkonusu ulamın ediniminde karşılaşılan ...
Fransızca Öznellik ve Türkçe Dilek-İstek Kipleri
(2015)
Fransızca öznellik (subjonctif) kipi ile Türkçedeki eşdeğeri olduğu öne sürülen dilek-istek kipinin dil tipolojisi ve karşıtsal dilbilgisi açısından ele alındığı bu çalışmada, hem biçimbilimsel hem de anlambilimsel bakımdan ...
Diller Arası Biçimsel ve İşlevsel Farklılıkların Rolü: Öznellik Kipi Örnekçesi
(2018)
Bu çalışmada, karşıtsal dilbilim çerçevesinde diller arasındaki farklı öğelerin edinimindekarşılaşılan zorluklar incelenmektedir. Araştırma konusu, öznellik kipidir. Değişik dilöğrenim seviyeleri bulunan öğrenciler, bu ...
Öğretim Elemanlarının Sessiz Kalma Nedenleri
(2014)
Bu çalışma, üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının sessiz kalma nedenlerini ve bu nedenlerin bazı demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini araştıran betimsel ilişkisel bir çalışmadır. Çalışmanın evrenini ...
Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerine göre öğretim elemanlarının ruhsal liderlik davranışlarını gösterme düzeyleri
(2013)
Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının ruhsal liderlik davranışlarını gösterme düzeylerini üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin görüşlerine göre belirlemektir. Araştırma betimsel tarama modelinde tasarlanmıştır. ...
Integrating Target Culture in EFL Classrooms
(2014)
Bu çalışmanın amacı, dil hazırlık programlarında çalışmakta olan ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk okutmanların hedef kültürü sınıflarında entegre etme konusunda sınıf içi uygulamalarını ve algılarını ...
The Use of Discourse Markers in the Writings of Turkish Students of English as a Foreign Language: A Corpus Based Study
(2017)
Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki Namık Kemal Üniversitesi'nde hazırlık okuyan başlangıç seviyede bulunan 104 öğrencinin söylem belirleyici kullanımlarını araştırmaktır. 2013-2014 akademik yılı vize sınavlarının bir parçası ...