Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzbay, Dalila
dc.contributor.authorYılmaz, Burcu Tayhan
dc.date.accessioned2023-04-27T20:40:53Z
dc.date.available2023-04-27T20:40:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiI8vYXq4LNi_J_GviKoDOJU6-voevlkZN-RVlg2AUPDu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11438
dc.description.abstractFotoğraf makinesinin icat edilmesiyle birlikte sanatçılar yeni konular ve modern teknikler araştırarak üretmeye başlamışlardır. Doğanın, figürlerin veya nesnelerin birebir resmedilişinden ayrılarak boya dokularını ve fırça darbelerini ön plana çıkararak, yeni bir bakış açısıyla tasarlamışlardır. Bu dönem ile birlikte sanat özünü konu haline getirmeye başlamıştır. Sanatçılar, doğanın tuval üzerinde yeniden üretiminden ayrılarak sanatın bizatihi kendisinden beslenmişlerdir. Usta ressamların eserlerinden beslenen modern sanatçılar, bu yapıtları yeniden yorumlayarak "espri kopyası" türünde eserler ortaya çıkarmışlardır. Bu tezde, günümüzde yaşayan önemli sanatçılarından biri olan ressam ve heykeltıraş Manolo Valdes'in etkilendiği sanatçılardan aldığı kompozisyonlar ile kendi biçimini nasıl yarattığı araştırılmıştır. Valdes; Peter Paul Rubens, Diego Velázquez, Rembrandt Harmenszoon van Rijn, Henri Matisse, Pablo Picasso gibi birçok sanatçının eserlerinden etkilenerek; espri kopyası, matter painting (madde boyama), impasto ve kolaj tekniğinden yararlanarak kendi üslubunu yaratmıştır. Çalışmalarının temel unsurlarını şekil, renk, ışık ve özellikle plastik dokular oluşturmaktadır. Eserlerini; yalın, detayların en aza indirgendiği figürler, yoğun boya katmanları, kumaş, kâğıt, bant, ayna, çuval bezi ve toz pigment gibi malzemeler oluşturmaktadır. Geçmişten günümüze birçok sanatçının eserleri, Manolo Valdes'in eserlerinde yeniden yorumlanmıştır. Ana konudan ayrılmadan sanat tarihini gözden geçirerek; malzemeler ve teknik ile kendi üslubunu yaratmıştır. Bu tez, sekiz bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Manolo Valdes'in çalışma yöntemi, ikinci bölümde modern sanat, üçüncü bölümde postmodern sanat, dördüncü bölümde bir sanat eserini yeniden üretme yolları, beşinci bölümde Manolo Valdes'in hayatı ve eserleri, altıncı bölümde Manolo Valdes'in heykel çalışmaları, yedinci bölümde Valdes'in etkilendiği sanatçılar ile kendi çalışmalarının karşılaştırmaları, sekizinci bölümde araştırmacının kendi çalışmaları yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractThe cultivation of the camera, tools began to be trained by researching new and modern techniques. By leaving the language of nature, figures or official language; they designed their paints and brushes with a new perspective on the foreground. With this period, art was initiated to begin its essence. Artists are grown from art, leaving the painted arts built on canvas. With the reinterpretation of works by master painters with modern tools, the "humor of copy" has emerged. In this thesis, they were trained in the Manolo style of painters and sculptors, one of their tried-and-true artists. Valdes; Influenced by works such as Peter Paul Rubens, Diego Velázquez, Rembrandt Harmenszoon van Rijn, Henri Matisse, Pablo Picasso; He created his own style by making use of matter painting, impasto technique, humor and collage. Shape, color, light and special plastic textures of basic structures. His works; Items such as fine, detail-minimized, dense layers of paint, fabric, papers, tape, mirror burlap and powdered pigment. It has been reinterpreted in the works of Manolo Valdes. To be reviewed from sections separated from the main piece; He created his own style with design and technique. This thesis consists of space. In the first time Manolo Valdes' method of work, the second distant modern art, small collective postmodern art, "the ways a work of art can be reproduced, the sculptures of Manolo Valdes that are alive and need to be bought, the sculptures of Manolo Valdes that are dead, also influenced by the and its own practice trials, and the work of the eighth research team.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectModern Sanaten_US
dc.subjectEspri Kopyasıen_US
dc.subjectManolo Valdesen_US
dc.subjectKompozisyonen_US
dc.subjectTekniken_US
dc.subjectModern Arten_US
dc.subjectHumor of Copyen_US
dc.subjectManolo Valdesen_US
dc.subjectCompositionen_US
dc.subjectTechniqueen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleModern resimde espri kopyası ve Manolo Valdes'in plastiğien_US
dc.title.alternativeHumor copy in modern painting and plastic by Manolo Valdesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage200en_US
dc.institutionauthorYılmaz, Burcu Tayhan
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid766030en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster